|
Mikojan-Gurevič Mig-1
První prototyp: 5.dubna 1940
Maximální rychlost u hladiny moře : 486 km/h
Maximální rychlost ve výšce 7200m: 628km/h
Výstup do 5000m : 5,9 minuty
Dolet s rezervou 10-15% : 580 km
Výzbroj : 2 x ŠKAS 7,62 (750 nábojů na hlaveň)
1 x UB 12,7 (300 nábojů na hlaveň)
Délka : 8,155 m
Rozpětí: 10,2 m
Výška: 3,3 m
Plocha křídla: 17,44 m
MIG 1 byl prvním letounem navrženým kanceláří OKB (Arťjom I. Mikojan a Michail J. Gurevič).
I-200 byla navržena N.N. Polikarpovem ale při jeho výzkumném pobytu v Německu byla kvůli intrikám
zřízena experimentálně-výzkumná skupina pod vedením A.I. Mikojana, která pracovala na dalším vývoji I-200.
Letoun byl navržen jako výškový záchytný stíhací letoun pod označením Izdělija CH , armádní kód byl I-200.
K prvnímu zalétnutí došlo dne 5.dubna 1940 zkušebním letcem A. Jekatovem na letišti Chodynka nedaleko Moskvy, při tomto letu dosáhl rychlosti 628km/h a do 24.května se podařilo zvýšit rychlost na 648,5 km/h ve výšce 6900m.
Druhý a třetí prototyp byly zalétnuty v létě 1940. Pohoná jednotka byla Mikulin AM-35A
o výkonu 1350 koní. Výzbroj byla umístěna do trupu a bylo použito synchronizovaných dvou kusů kulometu ŠKAS ráže 7,62 mm a jeden kulomet UB ráže 12,7 mm. Obratnost a chování v nízkých letových výškách bylo hodnoceno jako nedostačující a dále byla špatná i odezva v řízení.
Za výroby úvodní 100 kusové série probíhaly neustále práce na úpravě konstrukce.
První MIG-1 byl dodán leteckému pluku v dubnu 1941.
-Messik-
|
|
|
Přihlášení |
---|
Registrace Klikni zde pro registraci.
Zapomenuté heslo? Požádejte o nové zde..
|
|
|