3.IAP Stalinovi Sokoli
Domů Diskusní Fórum Foto Galerie Články Odkazy Hledání22.11.2024 07:42
Hangár
O nás
Pravidla letky
Přidej se


Řády a medaile
Hodnosti

Kalendář akcí
Kdo je zde
Anonym Online: 7
Žádný uživatel Online

Registrovaných uživatelů: 260
Neaktivní: 2
Nejnovější: Mira
Téma
Nejnovější téma
Kultura
Klub přátel páte...
eto znaes??!!
Crusader Kings 2
Reporty - ztracené ...
Nejčtenější téma
Klub přátel pá... [1912]
Liw [445]
BAP nebo ŠAP? [430]
Historická fota [368]
Modýlky [309]
Pravidlá vedenia komunikácie na TS 3.IAP/BAP
Komunikace



Všeobecné

- při obdržení jakékoli depeše se bude odpovídat slovem rozumím, šmudla levá na kurs 230 , plyn 80 , stoupání mírné r30; tak pepík odpoví pepík rozumím.

- při problému, přehřátý motor, flak, porucha, ztráta vedoucího číslo bezokladně zahlásí šmudla ztratil jsem tě, šmudla pozor flak atd. Když se ztratí číslo tak odpověď od velitele bude kurs dva tři nula , výška 5 , plyn 80 když číslo zahlásí jak má tak vedoucí nebude moc daleko a s těmito informacemi ho snadno najde...

- hlášení kurzu "změna na dva-tři-nula"...odpověď "dva tři nula rozumim"

- hlášení sektoru pomocí abecedy Charlie 5 numerika 2 ***
*** zde se to ještě dořeší.

- Každá stabilná dvojica MUSÍ mať na seba nastavené šepkanie t.j. vedúci na číslo a naopak. Toto nastavenie sa vykoná v TS tak, že každý musí natrvalo nastaviť šekpanie na druhého člena dvojice na jedno tlačítko, ktoré nebude viac využívať na iné účely.
V prípade, že je rozdelenie dvojic iné, je toto nutné PRED letom určiť zo strany veliteľa letu tak, aby si šepkanie mohli piloti na seba včas nastaviť.

- Taktiež MUSÍ mať každý člen letky trvalo nastavené šepkanie na kanály IAP, BAP a IAP/BAP. Toto nastavenie sa vykoná v TS tak, že každý musí natrvalo nastaviť šekpanie na všetky tri kanály na jedno tlačítko, ktoré nebude viac využívať na iné účely.

- Velitelia letu pre BAP a IAP si MUSIA nastaviť šepkanie navzájom. Toto nastavenie nemusí byť trvalé, vždy bude závislé od konkrétneho letu.

Start

- v okamžiku rozjezdu ke vzletu se ohlásí Šmudla, v pohybu nebo Šmudla, start.

- po dostání stroje do vzduchu a zatažení podvozku se ohlásí: Šmudla, ve vzduchu

- vedoucí dané dvojice zadá rozkazy ,aby splnil co obdrží od velitele skupiny.
(Po startu se zahlásí levá na kurs xxx , chladič otevřen(nebo zavřen, dle vůle a výpočtů vedoucího dvojice) ,nastavení přípusti ,eventuelně vrtule,směsi .)

Klidový let

- každou změnu plynu při letu ve formaci bude vedoucí muset ohlásit, přepnutí kompresoru, směs.

- hlasit se bude i každá změna kursu +-50 stupňů s dostatečným pár vteřinovým předstihem.

Boj

- při vizuálním kontatku se zahlásí: Šmudla, kontakt x výška y
(kde x je hodina na které pilot vidí kontakt, y je výška v kilometrech oznamující rozdíl od letové výšky dané dvojice. Může být třeba +1 nebo třeba -2 kilometry.)

- pokud číslo není blízko velitele, nebo z nějakého důvodu neletí stejnou trajektorii musí se zahlásit i kurs na kterém je na dané hodině kontakt.
Číslo na HDG 60 má na jedenácté kontakt, ale velitel je na 30 a už je pro něj daná informace bez kurzu zbytečná..

- Šmudlo, šetka breakni(brejkni) pokud nepřítel letí z šesté hodiny na stejné výšce.

- pokud bude padat z výšky Šmudlo, nahoře breakni ze spoda na břicho Šmudlo, ze spoda breakni, kde šmudlo je nick napadnutého. Při zahájení střelby se ohlásí Šmudla, střílím.

- při spatření napřítele ohlásím formulací Šmudla, mám na šestce befko,střílí(nebo je dál vzadu) atd.

- pokud mám ještě čas zahlásím Šmudla, dělám nůžky, barel, pád, jdu do mraků atd. Pokud je to nevyhnutelné a není na to čas tak po provedení manévru Šmudla, nůžky zbavil sem se ho
nebo Šmudla, nůžky mám ho pořád za sebou atd.

- při poškození kdy hrozí výpadek motoru, nebo nemožná plná pilotáž se zahlásí Šmudla, poškození to a to , žádám návrat a vedoucí předá informace leť na kurs ten a ten a okamžitě přeruší případný boj a snaží se ochránit svého druha.

- každý se naučí orientaci , určí se významný orientační bod a k němu se budou vztahovat důležité navigační hlášení. Šmudlo kde jsi ? Jsem jihozápadně od Kurska , výška 5200 metrů, vzdálenost 10 km , Tudíž šmudla potřebuje umět rychle určit pozici vůči danému navigačnímu bodu. Ať je to lesa,řeka,město,letiště. A Pepík musí umět také určit kde je vůči tomu bodu a navíc ještě umět donavigovat na danou pozici hlášenou šmudlou.(Toto je u mě často používané, třeba Jitrnička na Berlínu.)


- pokud se ale zadá rozkaz rádiový klid tak komunikuje mezi skupinami jen velitel a mezi dvojicemi jen vedoucí. Tudíž já nechci slyšet : Alonsi kde jsi? Alons: Kurs 230 , výška 5000 , atd. To je jen v rámci dvojice!! Já budu chtít jako velitel skupiny slyšet od vedoucïho druhé dvojice. Alons: Ztratil sem číslo, držte prosím kurs a výšku . A od velitele vám přijde zpět zpráva rozumím nebo změna točíme na kurs to a to.... Další věc první dvojici nebude vůbec zajímat co dělá ta daná dvojice zrovan teď. Komunikace dělám nůžky, atd. Ale velmi často zahlásí vedoucí dvojice veliteli skupiny, že klesli na 2000 metrů, nebo mají u sebe 2 FW, stručné zhodnocení z pozice druhé dvojice. Velitel skupiny by neměl vyzývat pokaždé vedoucího dvojice aby zahlásil. Pro začátek sem z hlavy prsknu 30 vteřin. To bude doba při které se bude opakovat hlášení a aktualizovat.

V ideálním případě by velitel skupiny neměl slyšet za celý let hlášení čisla z druhé dvojice! Zato bude slyšet svoje číslo, a vedoucího druhé dvojice.

Příloha:

Abeceda

VVS - primárna

A - ALEXEJ
B - BORIS
C - CAPLA
D - DIMITRIJ
E - EMILIA
F - FEDA
G - GRIGORIJ
H - HUBERT
I - IVAN
J - JELENA
K - KONSTANTIN
L - LEVYJ
M - MARIA
N - NIKOLAJ
O - OLGA
P - PAVEL
Q - QVIDO
R - ROMAN
S - SERGEJ
T - TATANA
U - ULJANA
V - VASILIJ
W - WALTER
X - XAVER
Y - YPSILON
Z - ZINAJDA

MEDZINÁRODNÁ - sekundárna

A - ALPHA
B - BRAVO
C - CHARLIE
D - DELTA
E - ECHO
F - FOXTROT
G - GOLF
H - HOTEL
I - INDIA
J - JULIET
K - KILO
L - LIMA
M - MIKE
N - NOVEMBER
O - OSCAR
P - PAPA
Q - QUEBEC
R - ROMEO
S - SIERRA
T - TANGO
U - UNIFORM
V - VICTOR
W - WHISKY
X - X-RAY
Y - YANKEE
Z - ZULU

Komunikaci si nastavte buď na čudlík na Joystiku nebo si nastavte Voice activation. Něco určitě vymyslíte aby jste mohly pohotově odpovídat.

Pokud někdo daný večer z jakéhokoli důvodu nemůže mluvit nebo jen omezeně ať to zahlásí svému vedoucímu, který to zohlední.

Počas omunikácie sa vyhnite používať hrubé výrazy, napádať slovne iných hráčov, posmievať sa alebo vyjadrovať svoju nadradenosť posmešnými a hanlivými výrazmi na adresu iných zúčastnených.
Přihlášení
Uživatel

Heslo



Registrace
Klikni zde pro registraci.

Zapomenuté heslo?
Požádejte o nové zde..
Poznámky
K odeslání musíte být přihlášen!

Wolf
14.12.2018 19:43
Kubrte a Razo servus...

Cassius Chaerea
20.11.2018 17:03
Stavte se večer někdy na TS SVK.

Cassius Chaerea
20.11.2018 17:02
Ahoj Kubrta a ahoj Razo. http://3iap.4fan.cz/print
.php?type=N&item_id=152


606_Druindin
20.11.2018 10:24
čus borci, Cass to tu asi moc nečte, jak ho uvidím na TSku tak mu řeknu, že tu má nějaky veterány. Nebo se za nim stavte na TSku SVK (www.vwings.net)

Kubrt
20.11.2018 07:56
Zdar, Cassi, co přesně za BoX je třeba pro lítání v dnešní době? Stačí Stalingrad? Možná bych oprášil joy a pedály...Díky...

Razo
20.11.2018 00:01
Jsem to o Davidovi nejdřív vůbec nepobral. Ach jó. 39,život je sviňa.

Razo
19.11.2018 23:51
Teda to koukám, že stránky fungují. Udělali jste mi radost. Je hezké si zavzpomínat.

Kubrt
18.11.2018 17:55
Zdar všem po více než 10-ti letech. Vidím, že naděje na obnovení letky žije? ex 3BAP_Kubrt

Wolf
07.10.2018 17:03
Upřímnou soustrast.

Dryjo
06.10.2018 22:56
Upřímnou soustrast

Archiv poznámek
Překlad: Plooskie
Copyright © 2005