Autor |
Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
Karlos
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 160
Místo: LKUO
Joined: 02.09.08 |
Posted on 29.12.2008 17:04 |
|
|
Jelikož jsem nenašel podobné téma zde na foru, tak me napadlo, ze by nebylo na skodu ho zalozit, prece jenom tady pár realných pilotů je a co by to bylo za letku bez opravdových pilotů
Po pár měsících přemýšlení a rozhodovaní jsem si řekl, že začnu motorovy vycvik a rád bych se s Vama podelil o zazitky ci zkusenosti. Uz od mala jsem veden k letaní, muj prvni let (ale ridil tata) jsem absolvoval uz nekde ve 4 letech,no a potom to slo jak po masle, zacal jsem se vozit s paraganama v legendarnim sovetskem stroji Antonov AN-2 neboli "Andula", nekdy jako cerny pasazer a nebo jako pomocnik pilota (spis jsem jim vzdycky pridelaval starosti nez pomahal), asi nejhezci prupovidka od paraganu co slycham dodnes byla, ze jsem byl hroznej hajzlik a jednou jsem chtel s nima vyskocit (coz nadelat v deckejch letech,to byly ruzne fantazie, ale dneska se tomu taky smeju), tak me chudaci museli pripoutat a modlit se, ze za nima nevyskocim. Jak leta plynuly, tak jsem se zacal vice zajimat o letani, kdyz byla moznost, tak jsem usedal s tatou do Aerokluboveho Zlinu Z-226 a pri aerovleku mi to vzdy nachvili pujcil, to byly me prvni zazitky z meho realneho pilotovani. Kdyz mi bylo necelych patnact let, tak mi nasi zaplatili pulku bezmotoroveho vycviku na kluzacich a zbytek jsem si musel odmakat bud na letisti, nebo na brigoskach (dneska musim podekovat Holandanum, bez kterych bych si tu polovicku financi na letisti neodpracoval a melo to i sva pozitiva - nektere holandanky byly fakt kusy, Kouba muze vypravet a hlavne ty chlastacky ) Zacal jsem letat na znamem kluzaku typu L-13 "Blanik", bez ktereho by se dnesni aerokluby neobesly, vyfasoval jsem snad nejdrsnejsiho instruktora co mame v nasem aeroklubu, ale alespon me naucil poradne litat a za to mu dekuju. Vycvik byl cim dal vic intenzivejsi, litali se porad okruhy, nahoru - dolu, krizove situace pri navijaku a starty ze aerovlekem (nechci se rozepisovat s celou osnovou, bylo by to fakt na dlouho) a hle bylo tu moje prvni solo na ktery se jen tak nezapomina, byl podvecer, Slunce pomalu zapadalo za svuj obzor a ja byl pripravenej na vzlet, celej vynervovanej abych nic neposral, porad sem si dokola opakoval krizovky na navijaku a ukony, aby to bylo vse na 100% v poradku, zvedly mi kridlo, lana se pomalu napinaly a byl tu start, drzet rychlost na 80-90 km/h a uhel stoupani, lana najednou udelaly to zname "cvak cvak" kdy mate zatahnout provizorne trikrat za vypinac a potlacit, udelt zatacku, kouknout se na start zda-li vam nesignalizujou viseni lana a pomalu prechazet na okruh, v tom jsem si rekl, ty vole, za tebou uz instruktor nesedi a ted ses panem ty, jen nebe a tvuj stroj, vse probehlo jak melo, okruh jsem zvladl na vybornou a pristani bylo take pry pekne, takze me hnedka vytahli z Blanika a hned si me nasmerovali k bazenu a sup tam se mnou i s hadrama (ceremonial sola na LKUO ). Po par solo letech jsem absolvoval svuj prvni prelet na cizi letiste (abych mohl dostat stribrny odznak FAI) a dale pokracoval v pokrocilem vycviku sportovniho pilota, kde jsem zacal letat prelety o velikosti 100,200,300km, do dneska nemam uletenou 5ti stovku potrebnou na zlaty odznak, nejdelsi jsem zatim zaletel kolem 468 km, ale bohuzel jsem musel jit do pole (za ten rok jsem jich mel asi 10 ), protoze uz nebyla termika a prece jenom 7 hodin ve vzduchu je uz taky hodne. Zucastnil jsem se za tech 6let litani asi 5 celorepublikovych zavodu jako junior, ale ze bych se umistil nejak slibne se rict neda. Dneska mam v zapisniku skoro 300 naletanych hodin, 7 typu co muzu ridit a necela polovicka z toho jsou vykonne vetrone typu ASW, Discus, Ventus, proste nebeske orchydeje
Kua, to jsem se to zas rozepsal, no alespon tedka víte, ze nejakeho opravdoveho pilota v letce mate a doufam, ze pribydou i dalsi, je to fakt narez, Vsem doporucuju
No a abych se vratil zpet k tomu motorovemu vycviku, kdyz budu mit stesti a sehnane prachy, tak na jare duben-kveten pujdu do ULZ -Ustav leteckeho zdravotnictvi na lekarske posouzeni zpusobilosti pilotovani mot. letadel a urcite hned dam vedet, jaky tam mely sestricky No a kdyz vse vyjde, tak zaslu dalsi info a pokracovani...
Na závěr pár foteček z LKUO a ze závodů PMRg Zbraslavice
Já v průletu s ASW 19 max. rychlostí 250 km/h...
Dojíždim k hangaru...
Chlouba a veterán AK Ústí nad Orlicí v průletu, 205-ka pilotovana mim otcinem
Průlet s Diskusem na závodech ve Zbraslavicich, byl jsem pokaran, ze za tohle muzou byt i trestne body
|
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 29.12.2008 17:08 |
|
|
No aspoň tvůj otčím se má čím chlubit. Tož a ty si tam dej aspoň malou vrtulku ať to nevypadá tak trapně.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
Karlos
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 160
Místo: LKUO
Joined: 02.09.08 |
Posted on 29.12.2008 17:46 |
|
|
Cassius Chaerea wrote:
No aspoň tvůj otčím se má čím chlubit. Tož a ty si tam dej aspoň malou vrtulku ať to nevypadá tak trapně.
Neboj Cassi, jestli stihnu dodelat vycvik do leta, tak jeste na podzim se na toho naseho veterana preskolim
|
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
Sasa
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 938
Místo: Brno
Joined: 29.10.07 |
Posted on 29.12.2008 17:53 |
|
|
sice jsem prejici, ale tohle ti zavidim
hodne stesti a at si to uzijou vsici kdo maj sanci
|
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
David
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1306
Místo: Kolín
Joined: 07.12.06 |
Posted on 29.12.2008 18:16 |
|
|
ale nechápu jak ti někdo mohl na tý poslení fotce toho větroně rozčoudit a ani nejni vidět poškození .... to bije do očí ... hodně špatná hra ,grafiku to má boží ,ale zůstávám u ila ....
Jinak moc pěkná paráda ....
1+1=3 (Bernard Werber)
Jsou skvrny které nelze vyčistit bez porušení podstaty látky. (Nápis na lístku z čistírny oděvů) B.Hrabal |
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
Dryjo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 506
Joined: 25.06.07 |
Posted on 30.12.2008 07:36 |
|
|
co to z toho coudi?
Čelní střet a taran jsou nejvetsi zbraň ruských pilotů.
A.I.Pokryškin
Většina lidí ví, že Descartes řekl: "Myslím, proto jsem." Co ale většina lidí neví, je to, že výrok pokračuje: "se vždy bál Chucka Norrise." |
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
Bohumil
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 67
Místo: Pernarec
Joined: 04.08.07 |
Posted on 30.12.2008 10:23 |
|
|
Karlosi to je dobre ja jdu v lete taky na motorovy vycvik ale na muj padacek s motorovou krosnou.
p.s. Cassi pak uz to bude ono ne s motorem a vrtulí ?
|
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
Ondro
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 470
Místo: Bratislava
Joined: 25.11.06 |
Posted on 30.12.2008 13:00 |
|
|
Dryjo wrote:
co to z toho coudi?
voda...
Karlosi, koľko vody vleze do ASW 19?
P.S.: Bohuši, ser na krosnu, poď k nám a polietame niekde normálne - termika, svahovačka... Na Slovensku nepotrebuješ motor.
|
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
Karlos
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 160
Místo: LKUO
Joined: 02.09.08 |
Posted on 30.12.2008 13:07 |
|
|
Dryjo wrote:
co to z toho coudi?
To je voda, neboli vodni zatez. Vetsinou dnesni vykonostni vetrone maji v kridlech integrovane nadrze na vodu, aby se vyuzila maximalni letova charakteristika vetrone na preletech, kvuli klouzani od mraku k mraku a aby to tolik nepadalo (lajtsky receno), neboli max. klouzavost, ja jsem treba plnil tohohle Diskuse celkove 180 litrama (proste po okraj co to slo), nektere klapkove verze vetronu napr. ASW 22, Nimbus 4, Ventus 2cx maji nadrze i pres 200 litru. Kdyz se s vetronem prilitava k letisti, neboli cilove pasce, tak se zhruba 5-10 minut pred priletem musi vypustit voda, jinak by se ti stalo, ze bys to mohl pri pristani pekne rozlamat, diky nerovnostem a hrbolum plochy, coz by bylo na skodu s vetronem za par milionů
|
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
Karlos
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 160
Místo: LKUO
Joined: 02.09.08 |
Posted on 30.12.2008 15:27 |
|
|
Ondro wrote:
Dryjo wrote:
co to z toho coudi?
voda...
Karlosi, koľko vody vleze do ASW 19?
P.S.: Bohuši, ser na krosnu, poď k nám a polietame niekde normálne - termika, svahovačka... Na Slovensku nepotrebuješ motor.
No ted si nejsem uplne jistej, ale rekl bych tak kolem 60 litru na jedno kridlo,ale dneska uz moc tech 19-tek s vodou nelita, alespon ne u nas v LKUO a zaroven se to v kombi tride taky nevyuzije, protoze bys musel bejt fakt machr, abys ulitaval dnesnim daleko vykonejsim vetronum
|
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 30.12.2008 15:39 |
|
|
Hoši zapamatujte si. Pakliže už vysíte padáku, nebo někde kloužete k zemi, tak ste něco někde museli posrat.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.
Upraveno: Cassius Chaerea on 30.12.2008 15:41 |
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
Karlos
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 160
Místo: LKUO
Joined: 02.09.08 |
Posted on 30.12.2008 18:56 |
|
|
Tak tady posilam detajlnejsi prulety
http://www.youtube.com/watch?v=DoZoLMDZ0cg&feature=PlayList&p=4CC2BF45D838B304&index=0&playnext=1
|
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
Bugs
Velitel
Příspěvky: 5607
Místo: Poprad
Joined: 06.02.06 |
Posted on 30.12.2008 21:10 |
|
|
Tak toto vám všetkým, ktorí to lietate v reále, totálne závidím. nikdy som sa k tomu akosi neprepracoval a už sa mi to asi ani nepodarí. Aj keď nikdy nehovor nikdy.
Takže všetci zasrani pod 30, neváhajte a pričuchnite k tomu aj bezmotorovému lietaniu. Využite čas ergo carpe diem!
|
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
Sasa
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 938
Místo: Brno
Joined: 29.10.07 |
Posted on 31.12.2008 08:25 |
|
|
ja to mam v planu jen co zacnu pracovat, ale mam posloupnost
1) napred se poradne rozbit v rychlym aute
2) zacit litat pokud preziju bod 1
|
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
David
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1306
Místo: Kolín
Joined: 07.12.06 |
Posted on 31.12.2008 09:50 |
|
|
Na auta se vyprdni v dnešnim provozu si stejně dobře nezajezdíš .a okruhy jsou tak nějak nudný když nejezdíš nějaký soutěže ... to se radši vrhni na ty letadla a auta prostě vynech ...
1+1=3 (Bernard Werber)
Jsou skvrny které nelze vyčistit bez porušení podstaty látky. (Nápis na lístku z čistírny oděvů) B.Hrabal |
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 31.12.2008 10:12 |
|
|
Auta nemaj koule, mimo toho Fantomasova.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.
Upraveno: Cassius Chaerea on 31.12.2008 10:12 |
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
Sasa
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 938
Místo: Brno
Joined: 29.10.07 |
Posted on 31.12.2008 10:30 |
|
|
letadlem se do prace ale nedostanu, takze v bodu 1 spojim prijemne s uzitecnym
|
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
David
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1306
Místo: Kolín
Joined: 07.12.06 |
Posted on 31.12.2008 11:24 |
|
|
Nespojíš rychlim autem se do práce jezdit nedá protože tě to sežere ....
1+1=3 (Bernard Werber)
Jsou skvrny které nelze vyčistit bez porušení podstaty látky. (Nápis na lístku z čistírny oděvů) B.Hrabal |
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
Sasa
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 938
Místo: Brno
Joined: 29.10.07 |
Posted on 31.12.2008 12:26 |
|
|
ja nemam rodinu a jsem jinak stridmej takze uzivim i hummera
|
|
Autor |
RE: Reálné létání aneb co ve virtuálním světě nezažijem |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 31.12.2008 14:20 |
|
|
Hmm ale na t-72 nemáš co?
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|