Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 27.02.2007 08:34 |
|
|
310_BlueL wrote:
1)psat jsme to jsme nechtel protoze nemuzu najit monografii o P-47 kde se to psalo ale budiz da sem enco podobneho "utoky stremhlav jsme zacinali asi ve vysce 3000-3500m, pokud jsme hazeli 1000lb GP vybrali jsme v cca 1000ft pokud jsme hazeli 500lb GP, tak jsme vybrali v cca 750ft"
B )Což není žádná novinka, když to Němci i Rusové používali už pár let zpátky.
2)no vidis ze se pro primou podporu vojsk pouzivali
c) v tomto s tebou jednozacne nesouhlasim viz asi tak x tisic zaberu z gunacmu + naprikald amarickej dokumet o P-47(mysli meste ten valecnej)
1)To je odkud?
2)Bavili sme se o volání pomoci pozemním vojskem. Já neřikám že by p-47 neplnili přímou podporu, ale netvořilo to základ jejich bitevních úkolů.
c)Viděl sem jich dost, a přes dvě třetiny, byla likvidace provozu na komunikacích a zbytek nálety na letiště. Nemůžu si vybavit záběr s příme podpory.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.
Upraveno: Cassius Chaerea on 27.02.2007 08:37 |
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
1stCL_BlueL
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 118
Joined: 23.06.06 |
Posted on 27.02.2007 08:42 |
|
|
1) ta citace je z knizky Velke letecke bitvy WW2
2) ja zadnej zaber z fotokulometu IL-2 jeste nevidel, presto vi ze il2 podobru plnily, a zrovna tka jsme nevidel zadnej zaber z Me262 pri utok una bombardery pri tom tyto ukoly taktez prokazatelne plnily, nehlede na to ze pri rychlosti ktere se pri bitevniceni mohla pohybovat okolo 500km/h, a vzhledem ke kvalite zaberu vubec videl na co utocej.
p.s na internetu je imho dostupne tak asi 0.1% procent ze vsech moznych zaberu z fotokulometu |
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 27.02.2007 08:46 |
|
|
310_BlueL wrote:
1) ta citace je z knizky Velke letecke bitvy WW2
2) ja zadnej zaber z fotokulometu IL-2 jeste nevidel, presto vi ze il2 podobru plnily, a zrovna tka jsme nevidel zadnej zaber z Me262 pri utok una bombardery pri tom tyto ukoly taktez prokazatelne plnily, nehlede na to ze pri rychlosti ktere se pri bitevniceni mohla pohybovat okolo 500km/h, a vzhledem ke kvalite zaberu vubec videl na co utocej.
p.s na internetu je imho dostupne tak asi 0.1% procent ze vsech moznych zaberu z fotokulometu 1) Zajímavé
2)Tak proč se tu oháníš záběry z fotokulometu?
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
1stCL_BlueL
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 118
Joined: 23.06.06 |
Posted on 27.02.2007 08:48 |
|
|
Cassius Chaerea wrote:
310_BlueL wrote:
1) ta citace je z knizky Velke letecke bitvy WW2
2) ja zadnej zaber z fotokulometu IL-2 jeste nevidel, presto vi ze il2 podobru plnily, a zrovna tka jsme nevidel zadnej zaber z Me262 pri utok una bombardery pri tom tyto ukoly taktez prokazatelne plnily, nehlede na to ze pri rychlosti ktere se pri bitevniceni mohla pohybovat okolo 500km/h, a vzhledem ke kvalite zaberu vubec videl na co utocej.
p.s na internetu je imho dostupne tak asi 0.1% procent ze vsech moznych zaberu z fotokulometu 1) Zajímavé
2)Tak proč se tu oháníš záběry z fotokulometu?
2) az se dostanu domu tak ti neco z prime podpory poslu...
Upraveno: 1stCL_BlueL on 27.02.2007 08:48 |
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
1stCL_Fucida
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 86
Místo: Gartenzaun
Joined: 03.06.06 |
Posted on 27.02.2007 13:29 |
|
|
Imho se tady do Bluea obouváte v mnoha směrech neprávem, byť tedy podobná aktivita na místním fóru mi z jeho strany přijde jako dráždění kobry bosou nohou a nevím, čeho zde chtěl založením tohoto vlákna dosáhnout.
Co chceme od bitevníku, poznamenávám, že je to jen můj osobní názor. Porovnávám Fw 190 F-8 a IL-2 typ 3
Nejdůležitější vlastnosti:
1) dostatečné množství útočných zbraní schopných likvidovat přidělené cíle (tzn. v téhle době obvykle bunkry, opevnění, tanky a měkké cíle..tedy vlastně vše)
2) defenzivní výzbroj, resp. něco, co umožní stroji přežít (tedy i výkony)
3) pasivní ochrana
4) další vlastnosti jsou stejné, jako u všech letadel - ovladatelnost, výhled z kabiny, dolet..
Ad 1) útočná výzbroj na IL-2 není bůhvíjak silná - důvod je jednoduchý, relativně slabší motor nebyl schopen nést při velké hmotnosti samotného letadla další kila v podobě těžkých bomb. Velkou výhodou Šturmoviku jsou rakety nasazené po celou válku, u Fw 190 byly rakety používány až na konci. V těžkých pumách má ale značnou a nepopiratelnou výhodu naopak Fw 190, proti silně chráněným postavením jistě bude účinnější dobře položená 500kg puma, než salva z raket - ta ale najde své uplatnění v koloně tanků, byť si nemyslím, že kolona tanků by byla napadena často, v takovém případě očekávám rozpuštění kolony do několika vteřin. Porovnáme-li kanony, tak proti měkkým cílům se jejich účinnost zase tak moc lišit nebude, proti tvrdým jsou letecké zbraně těchto ráží použitelné spíše omezeně, ale výhoda je na straně Šturmoviku. Fw 190 může asi střílet o něco déle. Útočná výzbroj je tedy myslím poměrně dobře srovnatelná a záleží na konkrétním cíli, zda jej dokáže lépe zpracovat Šturmovik, nebo Fw 190.
Ad 2) defenzivní výzbroj: Šturmovik má palubního střelce, jejichž poměr ztrát oproti pilotům byl snad 7 : 1. V případě napadení stíhačkou je to ale to jediné, co může letadlo nabídnout. Osobně mám jen minimum informací o ztrátách Luftwaffe způsobených zadními střelci IL-2, ale jako odstrašení mladých modrookých stíhačů to mohlo stačit..a pokud se náhodou trefil, tak to mohlo v motoru Bf 109 zanechat nepříjemnou paseku. To podobný střelec u Fw 190 neexistoval, jakmile se za něj zavěsil Lavočkin, tak nebylo nic, co by střelbou vzad Rusa znervóznilo. Jenže Fw 190 měl rychlost, měl obratnost..měl všechny kladné vlastnosti stíhacích kolegů. Fw 190 F-8 se mohl nad cílem směle pustit do útočících Šturmoviků (řada pilotů Fw 190 z bitevních jednotek měla desítky sestřelů, nejúspěšnější z nich, August Lambert přes stovku). Naopak tato možnost moc nefungovala . Už jen fakt, že bitevník, který je v útočné fázi podobně účinný jako jiný bitevník, a může ho doslova zadupat do země není zrovna triumf Šturmoviku.
Ad 3) pasivní ochrana: věc, na které je Šturmovik postaven. Na podobné věci si zakládala většina vojsk. Jenže ne ve 20., ale ve 14. století. Řešení postavit letadlo na létající ocelové vaně mi prostě nepřijde jako šťastné natožpak geniální, jak zde také zaznělo. Hmotnost jakéhokoliv pancéřování je obrovská, proto je nutné rozumným způsobem volit, co je důležité chránit a co ne. Pancéřování IL-2 je velmi komfortní, ale osobně jej považuji za achilovu patu tohoto stroje. Motor jako takový byl dobře (nebo lépe řečeno skvěle) chráněn, pilot také. Ale olejový chladič na spodku trupu byl naopak velecitlivý, což v kombinaci s kapalinou chlazeným motorem není ta nejlepší věc. I přes ohromnou váhu pancéřování byly ztráty způsobené flakem vysoké. Oproti tomu Fw 190 F-8 má mnohem střízlivější pancéřovou ochranu - přesné údaje zde, jako u první varianty A-8: http://www.terra.es/personal2/matias.s/190-armor-1-800.jpg - tedy krom pancéřování kokpitu bylo další pancéřování umístěno jen na olejovém chladiči a nádrži oleje. BMW 801 byl navíc sám o sobě velmi odolnou pohonnou jednotkou.
Ač Šturmoviku v této oblasti celkově nemůže nic konkurovat, považuji to paradoxně za jeho největší slabinu. Pasivní ochrana dovedená sice až téměř k dokonalosti (olejový chladič), přesto ale jak se ukázalo, nebyly Šturmoviky přímou palbou o moc méně zranitelné, než ostatní letadla.
ad 4) pokud si shrneme ostatní vlastnosti - ovladatelnost, výhled z kabiny a dolet, pak Fw 190 vede dokonce s pěkným náskokem.
Takže v prvním bodě je to vyrovnané (záleží na konkrétním cíli), ve druhém vede Fw 190, ve třetím Šturmovik a ve čtvrtém Fw 190. I Fw 190 byly schopny provozu v polních podmínkách a bylo možno je vyrábět v obrovských počtech. někdo tady zmiňujete velký počet vzletů IL-2 oproti Thunderboltu. Kolikrát denně vlastně Šturmoviky vzlétali? Co jsem si četl knížečku o Dračenkovi (IL-2 pilot), tak je tam spíše výjimkou, když se dostali k více než dvěma startům denně.
Upraveno: 1stCL_Fucida on 27.02.2007 13:30 |
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 27.02.2007 13:46 |
|
|
Já teda taky četl pár vypovědí stíhačů VVS a párkrát tam zaznělo o těhle efkovejch fokáčích, ale vždy co by jejích oběti, když se s nima setkali. Ono to bylo dost podobné, uviděli foky pod sebou spadli na ně a sundali je, asi to nemuseli být ani efka, jen byly nízko nad zemí a nemohli uletět.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
1stCL_Fucida
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 86
Místo: Gartenzaun
Joined: 03.06.06 |
Posted on 27.02.2007 14:40 |
|
|
Cassius:
Fw 190 A a Fw 190 F ve vzduchu dost těžko rozeznáš, pokud se útočí zhora, pak dost silně pochybuji, že si útočící pilot může všimnout chybějících hlavní ve vnější straně křídla.
Bitevní piloti nedostávali dle všeho kompletní stíhací výcvik, jistě byli ve vzduchu méně nebezpeční, než jejich stíhací kolegové. Je všeobecně známo, že piloti VVS respektovali Fw 190 méně, než Bf 109, to bude pravděpodobně způsobeno také nasazením většího množství Focke-Wulfů právě v roli bitevníků.
Jo a že Focke-Wulfy nemohly uletět..? No, tak varianta F-8 u země dala se všemi svými závěsníky cca 560 - 570km/h, velká část strojů varianty F-3 byla ještě trochu rychlejších, i Fw 190 F-9 zrychlily. To je i na poměry východní fronty hodně. Jen nejrychlejší sovětské stíhací konstrukce se s tím rychlostně mohly měřit.
|
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 27.02.2007 14:52 |
|
|
1stCL_Fucida wrote:
Cassius:
Fw 190 A a Fw 190 F ve vzduchu dost těžko rozeznáš, pokud se útočí zhora, pak dost silně pochybuji, že si útočící pilot může všimnout chybějících hlavní ve vnější straně křídla.
Bitevní piloti nedostávali dle všeho kompletní stíhací výcvik, jistě byli ve vzduchu méně nebezpeční, než jejich stíhací kolegové. Je všeobecně známo, že piloti VVS respektovali Fw 190 méně, než Bf 109, to bude pravděpodobně způsobeno také nasazením většího množství Focke-Wulfů právě v roli bitevníků.
Jo a že Focke-Wulfy nemohly uletět..? No, tak varianta F-8 u země dala se všemi svými závěsníky cca 560 - 570km/h, velká část strojů varianty F-3 byla ještě trochu rychlejších, i Fw 190 F-9 zrychlily. To je i na poměry východní fronty hodně. Jen nejrychlejší sovětské stíhací konstrukce se s tím rychlostně mohly měřit. Samozřejmě že to neoznačovali za "efka", ale jen jako fok s bombou nebo foky letící na naše jednotky.
Dost blbě asi i takovému jaku 1b uletěl fok co byl pod sovětským strojem a někam tahal bombu, tak to formulovali většinou "fok když si nás všimnul odhodil bombu a snažil se nízko nad terénem uniknout" a asi se to dost často povedlo, přece jenom až takovejma ztrátama foky netrpěli že a samozřejmě šlo o to jak se povedlo zaútočit VVS pilotovi nebo za jak dlouho si jej fok všimnul. Ale neslyšel sem že by se snažili s VVS stíhači, tihle nízkolítající foky bojovat.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
1stCL_Fucida
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 86
Místo: Gartenzaun
Joined: 03.06.06 |
Posted on 27.02.2007 15:08 |
|
|
Také jsem nenapsal, že by se ty Focke-Wulfy s nimi snažily bojovat - předpokládám, že se do toho bitevní piloti nijak nehnali. Je to sice stroj schopný z hlediska stíhacích parametrů porovnání s obdobnými Fw 190 A, ale hlavní rozdíl byl v pilotech a taktice.
|
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 27.02.2007 15:14 |
|
|
Co teda řešíme?
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
David
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1306
Místo: Kolín
Joined: 07.12.06 |
Posted on 27.02.2007 15:43 |
|
|
To by mě taky zajímavo ,o co vám tady jde ......
Kdybiste aspoň byli hystorici ,a brali za to peníze ,ale zadarmo ???????
Nepotřebujete vyhledat ambulantní psychiatryckou pomoc ?????
Použijte gooogle určitě tam je někde seznam .......
1+1=3 (Bernard Werber)
Jsou skvrny které nelze vyčistit bez porušení podstaty látky. (Nápis na lístku z čistírny oděvů) B.Hrabal |
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
Noram
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 347
Místo: za mrakem doleva
Joined: 18.10.05 |
Posted on 27.02.2007 15:57 |
|
|
ale povedlo se ti to Bluele opravdu parádně ,jen co je pravda
Upraveno: Noram on 27.02.2007 15:58 |
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
David
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1306
Místo: Kolín
Joined: 07.12.06 |
Posted on 27.02.2007 15:59 |
|
|
No to semu povedlo to máš pravdu ............
1+1=3 (Bernard Werber)
Jsou skvrny které nelze vyčistit bez porušení podstaty látky. (Nápis na lístku z čistírny oděvů) B.Hrabal |
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 27.02.2007 16:03 |
|
|
Co?
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
David
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1306
Místo: Kolín
Joined: 07.12.06 |
Posted on 27.02.2007 16:12 |
|
|
No kassi napadlo by tě někdy třeba vlíst na fórum lionů a vytvořit tam vlákno "Ten FW to je ,ale plečka bezcenná ,cooooooo????" .
Proč někdo něco takovýho udělá ????
Napadají mě jen dvě možnosti :
1) Je úplně vyhráblej
2) Chce si ztropit legraci
(Samozřejmě ,že teď bude zastávat volbu 2 ,nebo mě vynadá do roztodivných zvířat ,ale skusme se nechat překvapit )
1+1=3 (Bernard Werber)
Jsou skvrny které nelze vyčistit bez porušení podstaty látky. (Nápis na lístku z čistírny oděvů) B.Hrabal
Upraveno: David on 27.02.2007 16:13 |
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
1stCL_BlueL
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 118
Joined: 23.06.06 |
Posted on 27.02.2007 16:13 |
|
|
vy jste si toho mozna nevsimli ale neco jsme si s cassiem napsali uz v rychlovkach a me pak napadlo zalozit vlakno...
Upraveno: 1stCL_BlueL on 27.02.2007 16:14 |
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
David
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1306
Místo: Kolín
Joined: 07.12.06 |
Posted on 27.02.2007 16:25 |
|
|
Jojo vím o tom .......
Eště ,že tě napadlo založit vlákno a né třeba požár .......
Stejně je komický jak se velký kucí dokážou hádat o tom co viděli jen někde v muzeu nebo o tom četli nějaký knihy ..A hádaj se o tom jak to lítalo za kolik vteřin to zatočilo ,jak to střílelo ,to je docela vtipný nééééé ?????
Tuhle jsem zažil v knajpě dva kluky ,jak dyskutovali o tom jestli je lepší nějakej typ auta než jinej (myslím že šlo o BMW) ,a řešily tam věci jako ,že ten jeden typ má krátkou dvojku a druhej že to řízení je nepříjemný ,a řadící páka je dlouhá ,a já nevim co eště ....A seděl s nima jeden týpek ,kterej když si všimnul ,že celej náš stůl ten jejich rozhovor poslouchá a výborně se baví ,tak se knám naklonil a povídá ,že nejlepší na tom je ,že ani jeden z nich nemá řidičák .......
1+1=3 (Bernard Werber)
Jsou skvrny které nelze vyčistit bez porušení podstaty látky. (Nápis na lístku z čistírny oděvů) B.Hrabal |
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
1stCL_Fucida
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 86
Místo: Gartenzaun
Joined: 03.06.06 |
Posted on 27.02.2007 16:34 |
|
|
Davide, tak předně - původní diskusi rozpoutal BlueL, což je pilot 310. sq, Možná sis toho nevšiml, ale má to dokonce napsané před jménem. Tudíž je odkazování na Lionní fórum přitažené za vlasy. Navíc se obávám, že bys tam v opozici proti Fw 190 našel docela dost zastánců i z řad 1stCL.
Pokud se nechceš zapojit do diskuse aktivně, ale jen tady napadat a urážet, pak bych Tě požádal, aby ses raději nezapojoval vůbec. Pokud se aktivně zapojit chceš, máš jiné zkušenosti, pohnutky, znalosti, názory..atd., tak Tvou účast jen a jen uvítám. Poslední tři příspěvky co jsi zde vyplodil beru jako úlet a odpolední únavu.
EDIT: poslední čtyři příspěvky
Upraveno: 1stCL_Fucida on 27.02.2007 16:35 |
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 27.02.2007 16:35 |
|
|
Hele Davide jestli tě to sere číst to nemusíš, Bluel tady napsal svoje příspěvky a já svoje, jestli tě to štve je to tvůj problém.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.
Upraveno: Cassius Chaerea on 27.02.2007 16:36 |
|
Autor |
RE: IL-2 sturmovik type3 |
1stCL_Fucida
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 86
Místo: Gartenzaun
Joined: 03.06.06 |
Posted on 27.02.2007 16:37 |
|
|
Cassius Chaerea wrote:
Co teda řešíme?
Ani nevím, předpokládám, že naše názory jsou v tomto tématu veskrze podobné . V podstatě jsme dospěli ke konsensu.
|
|