Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
GC3_glum
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1150
Místo: Jarpice
Joined: 14.11.05 |
Posted on 24.05.2006 12:22 |
|
|
Dík moc, na oplátku (aspoň trošičku) mám pro tebe zajímavou informaci (možná pokud to ještě nevíš pro mě to byla nová informace): s P47 můžeš letět s nápisem "engine overheat" 10 minut na plný kotel aniž by se ti poškodil motor a od zhruba 6,5 km výš můžeš chladič zavřít úplně a motor se uchladí i s max vstřikováním. U země to vaří hodně tam vstřikování neuchladíš ani na plný chladič. Vyplynulo to z testů kterými se teď zabývám ve volných chvilkách na P47 až skončím zkusím to nějak zesumírovat do podoby článku. |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Razo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05 |
Posted on 24.05.2006 12:39 |
|
|
Díky Glume to s těmi 10 min. vím, o tom jsme se spolu již bavili, to měl někdo tabulku se všema stíhačkama a tam to bylo, ale teď nevím, kde ta tabulka byla . Nepamatuješ se náhodou? To ostatní jsou supr informace. Na ten článek se těším. Já teď nevím, ale někdo snad z VGR má taky rád P-47 a dokonce s ní umí létat úspěšně, možná by to chtělo se zeptat. Já asi nadhodím téma na SVK.
|
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Chroust
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 4271
Místo: Zábřeh
Joined: 18.10.05 |
Posted on 24.05.2006 13:01 |
|
|
Tu tabulku mam kdyztak doma kdyby jste ji nenasli. |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
GC3_glum
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1150
Místo: Jarpice
Joined: 14.11.05 |
Posted on 24.05.2006 13:05 |
|
|
dnes sem to shodou okolností hledal abych si ověřil těch deset minut a je to tady http://mitglied.lycos.de/jaytdee/t404/404testing.html
BTW já o těch 10 minutách nevěděl a jakmile mi to začlo vařit ihned sem stahoval plyn. |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Razo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05 |
Posted on 24.05.2006 13:13 |
|
|
Díky. Já si ale opravdu pamatuju, jak jsem tě na to upozorňoval. To nic, asi jsi zapoměl. Jinak nadhodil jsem na SVK téma jak létat s P-47.
|
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Holt
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 96
Místo: Chomutov
Joined: 19.05.06 |
Posted on 24.05.2006 13:38 |
|
|
Téééda je až s podivem, k čemu se lidi dokážete dostat, když se vás jeden zeptá, proč nejste bitevním plukem ale bombardovacím... Ale rozhodně jsem si s chutí přečetl vaše názory a postřehy. ... Já teda lítám jen občas a jen tak pro radost, i když mě to láká se k nějaké eskadře přidat a tak asi nejsem tak fundovaný v záležitosti P-47 vs P-38. Přesto jsem si jen tak cvičně s oběma typy zalétal a myslím si že i když je Il-2 sqělá hra tak realita je trošku někde jinde...A tak P-47 byl v podmínkách 2. sv. války rozhodně stíhačkou lepší pro bitevní útoky i doprovod bombardérů nad Reich, proto taky došlo k přezbrojení většiny FS na "Džbány".. a to především pro svojí robustní konstrukci a schopnost přestát i značné poškození. Na druhou stranu P-38 byla asi nedoceněná, protože její výzbroj byla sqělá Byla i dostatečně obratná, když v pacifiku dokázala čelit Zerům a to budete určitě souhlasit, že byli v obratnosti machři... Táááákže nejlepší americkou stíhačkou byl nakonec P-51 Mustang A BASTA FIDLI S úctou Holt |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Razo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05 |
Posted on 24.05.2006 13:39 |
|
|
Tý jo glumo, fučida hned nadhodil coop s p-47. Jdem se nechat zmasakrovat? Koukni na SVK.
|
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 25.05.2006 06:45 |
|
|
Tak koukám že si nahodil téma na SVK. No jak jsem řikal žádnou "zázračnou" zbraň pro p-47 tam nikdo neuvedl. Prostě a stručně jestli chceš bojovat s p-47 nastoupej si hóóódně daleko od nepřítele aspoň do 6-7 km a pak přileť na bojiště a doufej že se čistou náhodou bojuje v těchto výškách, jestli ne tak doufej že aspoň nějakou lamu nalákaš a začne za tebou stoupat. No a stěma bombama holt stará taktika z IL-2WAR, vystoupat do 5km a útočit na cíl jenž nejde přehlídnout (města, lodě, letiště, atd.) a rychlím divem odhodit bomby a bez jediné zatáčky doletět domů a tam buď sednout nebo zase půlhodiny stoupat do 6km a doufat že ještě nepřítel bude ve vzduchu, aby sis taky zabojoval. OPRAVDU důležitá věc, dokud nemáš těch 6 km a uvidíš nepřítele neváhej a rychle maž domů a modli se aby si tě nevšimnul. Jinak pokud taháš bomby, tak ani po té co máš těch 5km tak nejsi v bezpečí, jen je více pravděpodobné že prostě nepřítel bude na bojišti pod tebou a ty stihneš na cíl udělat div. Samozřejmě když s bombama nastoupeš do 7km budeš ještě víc v bezpečí, jen si dej bacha aby zničení cíle nebylo časově limitováno (vopravdu to nestoupe). NESPOLÉHEJ že ti tvůj kolega v p-47 pomůže. Pokud si napaden, tak tvůj kolega musí bejt výš jak ty, aby mohl udělat na útočníka div, ale pokud je si nepřítel vědom že jeho cíl si zavolal pomoc, většinou stačí udělat jeden obrat a tvůj zachránce "přeletí" a než bude znovu moct zaútočit na nepřítele uplyne 30 a více vteřin, tedy dostatek času na to aby tě útočník rozkouskoval. DIVE MUSÍ BEJT DIVE, když divuješ vždy musíš jít na max, tedy čumákem rovnou k zemi a nabrat těch 8kil a až potom můžeš letoun začít stabilizovat, žádnej pozvolnej dive na začátku(mě už to stálo mnoho životů). A POKUD bojuješ v 6km a výš NIKDY si nepust nepřítele k tělu, lítej kilometry daleko od nepřítele, pak se nasměruj na něj rychle zaútoč a pak pokračuj dál, zase na kilometry daleko. Čim vejš budeš tím si budeš moct od nepřítele udržovat menší vzdálenost.
BUĎ VŽDY VÝŠ NEŽ NEPŘÍTEL.
To samé vlastně platí i pro p-38 až ná pár maličkostí. |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Razo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05 |
Posted on 25.05.2006 07:31 |
|
|
Díky Cassie za tvůj příspěvek. Holt budem lítat tak, že my z Glumem poletíme bombama ověšený P-47 a ty nám buděš dělat cover s P-38 jó?
Holte strč si někam P-51, s tou umí létat každej posera. Přidat se k nám určitě můžeš, jestli ti nevadí, že lítáme hlavně břizolity. Na začátku války o dost méně výkonné stroje. Vítán jsi. Nikdy není dost pravých hrdinů ve správných strojích.
|
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 25.05.2006 07:42 |
|
|
Razo p-51 lítaj jenom borci, nebo oběti, myslím že to je na pilotáž vopravdu voříšek.
P.S: p-38 bude krýt p-47 zadek , jaká čest pro tu mojí línou kachnu |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Razo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05 |
Posted on 25.05.2006 07:47 |
|
|
Cassius Chaerea wrote:
Razo p-51 lítaj jenom borci, nebo oběti, myslím že to je na pilotáž vopravdu voříšek.
P.S: p-38 bude krýt p-47 zadek , jaká čest pro tu mojí línou kachnu
V tvém podání to určitě žádná kachna nebude. Ty jsi ruský nadčlověk.
|
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Holt
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 96
Místo: Chomutov
Joined: 19.05.06 |
Posted on 25.05.2006 18:09 |
|
|
Copak o to já bych se přidal hned, ale nejdřív budu muset kouppit džojstyka... A nevadí že nejsem ve straně, soudruzi??? |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Dazz
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 964
Joined: 18.10.05 |
Posted on 25.05.2006 18:14 |
|
|
Vadí, ale dá se to napravit. Přihlas se |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 25.05.2006 18:17 |
|
|
Prozatím stačí že nejsi v modrý straně. |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Holt
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 96
Místo: Chomutov
Joined: 19.05.06 |
Posted on 25.05.2006 18:19 |
|
|
No rusky umim.... teda němnožka porusky ješčo govorjů.... i němnožka ponimajem.... a kolikrát i dřu jako Ukáčko....... Ale jo uvažuju o tom, že bych se přidal... snad v létě, když bude ještě v BAP volno.... mám pro tu "hrbatou černou smrt" asi nějakou slabost nebo co |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
plavoo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1254
Místo: SR_Martin
Joined: 18.10.05 |
Posted on 25.05.2006 18:21 |
|
|
jj volno bude
Lejtenant 3.BAP_Plavoo
nebolo by odveci,
dat si jedno poldeci..
poldeci aj deci,
nebolo by odveci... |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 25.05.2006 19:47 |
|
|
Plavoo snad nechystáš čistky. |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
plavoo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1254
Místo: SR_Martin
Joined: 18.10.05 |
Posted on 25.05.2006 19:54 |
|
|
no bordel je tu riadny.. kde je momo? treba zametat drahu ..!
Lejtenant 3.BAP_Plavoo
nebolo by odveci,
dat si jedno poldeci..
poldeci aj deci,
nebolo by odveci... |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Kane
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1455
Joined: 18.10.05 |
Posted on 25.05.2006 20:45 |
|
|
plavoo wrote:
no bordel je tu riadny.. kde je momo? treba zametat drahu ..!
MOMO LEŠTÍ VĚTRONĚ
|
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
310_Ikar
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 19
Joined: 12.12.05 |
Posted on 29.05.2006 00:58 |
|
|
Cassius Chaerea wrote:
Razo wrote:
Jenže dobře létat s Thunderem znamená létat vysoko. U země je výkonově mnohem slabší, než Fw 190. Pak si s Thunderem hrajte při rychlostech kolem 300km/h a manévrujte velice prudce. P47 je línější a až bude před vámi, tak se naplno projeví jeho nevýhoda, že v této situaci nemá nic, než střemhlavý únik. To snad mluví o olegovským ilovi za vše. Setkat se P-47 se stroji Lw ve stejné výšce musí zdrhnout a pokud nemá na útěk dostatečnou vejšku je po ni. Takže co tu řešíš.
Fučidovo hodnocení p-38, je docela správné, je to líná kachna(v nízkých vejškách) oproti strojům lw, ale prostě není tolik líná aby nepřestála první jejich útoky, narozdíl od p-47, za kterou zaparkuje vše co má křídla. Jinak při už zmiňované misi Tirpitz dokázala čtveřice p-38 v mánévrovacím boji ovládnout horní oblohu nad nepřátelským letištěm, kdy 4bf a dva fw stroje (vše složené z lionů, mezi nimi esa Pepan, Novotný) byly zničeny nebo utekly, po deseti minutovém manévrovém boji ve výškách 5000-9000m a to snad mluví za vše "o líných kachnách".
Jinak tajpane, nejen že rané verze byly obratnější, ale i pozdní verze se "štukařskými " klapkami byly obratnější. Jinak p-38 měla jedinou vadu oproti p-47 a to ten div, že prostě nemohla tak rychle před piloty lw zdrhat a tudíž měla v případě zaskočení vysoké ztráty. Jinak ale byla prostě ve vysokých vejškách stejně dobrá jak p-47 a rychlostí za ní daleko nezůstávala. No a snad prostě holej fakt že jako dálková stíhačka dokázala plnit s úspěchem svoji funkci. A na těhle strojích vybojovali největší USA esa kariéru.
mylis se casiusi
No. 310 Squadron RAF
NN-I
blue one
Squadron Leader |
|