3.IAP Stalinovi Sokoli
Domů Diskusní Fórum Foto Galerie Články Odkazy Hledání22.11.2024 01:19
Hangár
O nás
Pravidla letky
Přidej se


Řády a medaile
Hodnosti

Kalendář akcí
Kdo je zde
Anonym Online: 2
Žádný uživatel Online

Registrovaných uživatelů: 260
Neaktivní: 2
Nejnovější: Mira
Téma
Nejnovější téma
Kultura
Klub přátel páte...
eto znaes??!!
Crusader Kings 2
Reporty - ztracené ...
Nejčtenější téma
Klub přátel pá... [1912]
Liw [445]
BAP nebo ŠAP? [430]
Historická fota [368]
Modýlky [309]
Zobrazit vlákno
3.IAP Stalinovi Sokoli | Diskusní Fórum - Verejné | Pokec
Strana4 z 22 < 1 2 3 4 5 6 7 > >>
Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Razo
Registrovaný uživatel



Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05
Posted on 23.05.2006 07:06
No tak dobře. Věřím ti Dazzi. Ale Cassius si odmítá opravit počítač, takže to asi brzo nebude. Docela rád bych pak viděl track.


319-169-250
Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Bugs
Velitel



Příspěvky: 5607
Místo: Poprad
Joined: 06.02.06
Posted on 23.05.2006 07:27
Mali ste si na to asi otvoriť nové vlákno s názvom "P47 kontra P38 očami 3.IAP/BAP." Teraz sa tieto argumenačné perly (bez irónie a nadsázky) stratie v mori jalových flameov. Nedáme hlasovať o víťazovi?

Nie žeby som niečo mal proti P47, ale ako som už písal, viac sa mi páči P38. Má krajšiu "kanceláriu" a KLAPKY!


343-964-290
Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Razo
Registrovaný uživatel



Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05
Posted on 23.05.2006 07:40
Bugs wrote:
Nie žeby som niečo mal proti P47, ale ako som už písal, viac sa mi páči P38. Má krajšiu "kanceláriu" a KLAPKY!



My se nebavíme o tom, co je hezčí. To je relativní. My se bavíme o tom, které z těchto letadel bylo lepší stíhačka či bitevník.


319-169-250
Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Tajpan
Registrovaný uživatel

Příspěvky: 683
Joined: 19.10.05
Posted on 23.05.2006 07:42
Cassie, je mi lúto , ale mýliš sa.
neviem z akých zdrojov čerpáš , ale sú asi velmi pravdepodobne velmi kontraverzné a pochybné.

P38 je určite menej obratná ako P47.
I ked je tu jedna asi velká zaujímavosť. U ranných modeloch v nižších výškách mali lepšiu obratnosť.

Všetky P38 k jeseni 1944 stiahli z doprovodov nad nemeckom.
Zostali len nad talianskom.
A po 1945 v pacifiku ,tiež prešiel do druhej línii.

P47: Horšia obratnosť ako Fw190. No skôr by som povedal približne velmi podobná.
P47 zniesol velké poškodenie.
P47 dokázal velmi dobre unikať strmhlav. Bf109 prekonával jednoznačne, s Fw190 velmi podobne.
P47 účinné krídelká. Podobne ako Fw190.

Operačná oblasť P47B, napriek tomu že mal vzduchom chladený motor , bola nad 5000m. 7000m a viac bol optimálny.
Fw190 exceloval do 7000m 660km/h, potom velmi prudko klesal výkon.
Bf190G si svoj výkon udržiaval ale viac ako 630km/h nevytiahol.
P47B nad 7000m mal cca 690km/h.
To sú údaje pre rozhodujúce obdobie vojny na západe, leto 1943 až leto 1944.

P47 mal asi jednu chybu. Vznikal v prvom rade ako výškový dialkový jednomiestny stíhač a v dobe ked použitie palivových nádrží nebolo štandartom.
Bol velký , lebo mal kompresor na vzduchový motor.
A bol to "džbán" , "sud" paliva.

P47 nebol optimalizovaný na psie súboje. Bol optimalizovaný na doprovod B17. Strmhlav zaútočiť , zničiť , a držať sa bombardérov.

P47 si nezískala velmú oblubu u pilotov ešta aj z jedného hladiska.
Bola náročnejšia na pilotáž.
Niečo podobné ako je vztah Fw190 a Bf109.
No a počas WWII bolo treba vycvičiť velkú spústu pilotov. A v čo najkratšom čase. A taký klasický , priemerný pilot druhej svetovej vojny , mal radšej lietadlo, ktoré odpúštalo niektoré pilotove chyby.





Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Bugs
Velitel



Příspěvky: 5607
Místo: Poprad
Joined: 06.02.06
Posted on 23.05.2006 07:43
Razo wrote:
Bugs wrote:
Nie žeby som niečo mal proti P47, ale ako som už písal, viac sa mi páči P38. Má krajšiu "kanceláriu" a KLAPKY!



My se nebavíme o tom, co je hezčí. To je relativní. My se bavíme o tom, které z těchto letadel bylo lepší stíhačka či bitevník.


Ja viem, ale aj tak sa mi viac páči. A basta.


343-964-290
Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Kane
Registrovaný uživatel

Příspěvky: 1455
Joined: 18.10.05
Posted on 23.05.2006 07:48
Bugs wrote:
Razo wrote:
Bugs wrote:
Nie žeby som niečo mal proti P47, ale ako som už písal, viac sa mi páči P38. Má krajšiu "kanceláriu" a KLAPKY!



My se nebavíme o tom, co je hezčí. To je relativní. My se bavíme o tom, které z těchto letadel bylo lepší stíhačka či bitevník.


Ja viem, ale aj tak sa mi viac páči. A basta.


jug je hezčí a berte to jako "terminus technicus"


233-288-002
Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Razo
Registrovaný uživatel



Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05
Posted on 23.05.2006 07:53
Tajpane díky.




319-169-250
Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Razo
Registrovaný uživatel



Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05
Posted on 23.05.2006 08:27
Fučida:

Fw 190 A-8 vs. P47D-27:
Trochu nevyzpytatelná mašina je P47 - velice výkonný stroj s ultimátním výkonem ve vysokých výškách. Může pro vás znamenat snadný cíl, pokud ji pilotuje přibližně 95% pilotů internetové scény. Ale pokud máte zrovna tu smůlu a střetnete se s Brazilci ze 1/4GAv, tak jdou žerty o Thunderově nadváze stranou a začíná boj o život. Pro 190ku plyne problém v Thunderboltu hlavně z faktu, že Thunder je lepší v několika jinak skvělých vlastnostech Fw 190. Ve střemhlavém letu snese podstatně víc, při vysoké rychlosti líp akceleruje. Nic mu neupadává ani při vysokých géčkách, má slušnou výzbroj, je extrémně odolný. Nad nějakých 6km je i výrazně rychlejší. Dostup má lepší snad o 2km. Spolehlivý způsob, jak sundat dobře pilotovanou P47 není. Jenže dobře létat s Thunderem znamená létat vysoko. U země je výkonově mnohem slabší, než Fw 190. Pokud je za vámi, tak se pokuste co nejvíce zkrátit vzdálenost, dobré je manévrovat ve všech třech rovinách. Lehké barel rolly jsou překvapivě účinné. Pak si s Thunderem hrajte při rychlostech kolem 300km/h a manévrujte velice prudce. P47 je línější a až bude před vámi, tak se naplno projeví jeho nevýhoda, že v této situaci nemá nic, než střemhlavý únik. Říká se to krásně, ale když za váma sedí dobrej pilot, eventuelně se srazíte s organizovanou tlupou, tak je to opravdu velice ostré. Obvykle se volí co nejrychlejší únik. Jenže stejně jako v případě Mustangu, tak ani Thunderu se ve střemhlavém letu nedá uniknout nikterak snadno. Výše jsem napsal proč. Mustang i Thunderbolt mají dvě podobné vlastnosti - velmi nebezpeční pokud jsou za vámi, ale mnohem méně nebezpeční, pokud jsou před vámi.

Fw 190 A-6 vs. P38J:
Lightning je velká kráva. Němci jí říkali "Sedící kachna". Problém ani není tak v celkové neschopnosti zatáčet, akceleraci, ryhlosti, nebo výkonech celkově..ale Blesk je prostě velkej a takovej trochu neohrabanej. Než se rozhejbe, tak je 3x dole. Ale to, že je letadlo slabší neznamená, že jeho pilot neumí využít jeho předností, byť je jich třeba méně, než v případě jiných stíhaček. P38 je naprosto skvěle ovladatelný i při velice nízkých rychlostech - když před ním budete unikat někam nahoru, tak se jeho pilot, byť jen s malým množstvím energie, bude moct držet za vámi velice dlouho a využít účinnou výzbroj umístě v nosu jeho stroje. Nicméně přesto představuje takový slabší článek mezi stíhačkami.



319-169-250
Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Cassius Chaerea
Letec



Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05
Posted on 23.05.2006 15:26
Razo wrote:
Jenže dobře létat s Thunderem znamená létat vysoko. U země je výkonově mnohem slabší, než Fw 190. Pak si s Thunderem hrajte při rychlostech kolem 300km/h a manévrujte velice prudce. P47 je línější a až bude před vámi, tak se naplno projeví jeho nevýhoda, že v této situaci nemá nic, než střemhlavý únik.
To snad mluví o olegovským ilovi za vše. Setkat se P-47 se stroji Lw ve stejné výšce musí zdrhnout a pokud nemá na útěk dostatečnou vejšku je po ni. Takže co tu řešíš.
Fučidovo hodnocení p-38, je docela správné, je to líná kachna(v nízkých vejškách) oproti strojům lw, ale prostě není tolik líná aby nepřestála první jejich útoky, narozdíl od p-47, za kterou zaparkuje vše co má křídla. Jinak při už zmiňované misi Tirpitz dokázala čtveřice p-38 v mánévrovacím boji ovládnout horní oblohu nad nepřátelským letištěm, kdy 4bf a dva fw stroje (vše složené z lionů, mezi nimi esa Pepan, Novotný) byly zničeny nebo utekly, po deseti minutovém manévrovém boji ve výškách 5000-9000m a to snad mluví za vše "o líných kachnách".
Jinak tajpane, nejen že rané verze byly obratnější, ale i pozdní verze se "štukařskými " klapkami byly obratnější. Jinak p-38 měla jedinou vadu oproti p-47 a to ten div, že prostě nemohla tak rychle před piloty lw zdrhat a tudíž měla v případě zaskočení vysoké ztráty. Jinak ale byla prostě ve vysokých vejškách stejně dobrá jak p-47 a rychlostí za ní daleko nezůstávala. No a snad prostě holej fakt že jako dálková stíhačka dokázala plnit s úspěchem svoji funkci. A na těhle strojích vybojovali největší USA esa kariéru.
312-902-996
Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Razo
Registrovaný uživatel



Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05
Posted on 23.05.2006 17:14
-Tak já to budu psát stejně jako ty jö. Vytrhnu něco z kontextu a na základě toho budu činit závěry.

Fučida:
P47 - velice výkonný stroj s ultimátním výkonem Pro 190ku plyne problém v Thunderboltu hlavně z faktu, že Thunder je lepší v několika jinak skvělých vlastnostech Fw 190. Ve střemhlavém letu snese podstatně víc, při vysoké rychlosti líp akceleruje. Nic mu neupadává ani při vysokých géčkách, má slušnou výzbroj, je extrémně odolný. Nad nějakých 6km je i výrazně rychlejší. Dostup má lepší snad o 2km.
Spolehlivý způsob, jak sundat dobře pilotovanou P47 není.

-Vidíš tady jeden z nejlepších pilotů říká,že P-47 je super stíhačka a nic na ní nemá.

FučidaBlesk je prostě velkej a takovej trochu neohrabanej. Než se rozhejbe, tak je 3x dole

-Tady je napsáno, že P38 je nohrabaný letadlo neschopný rychlého manévru. Letadlo naprd.

-Tak co umím to dobře né?

Cassius:
Jinak při už zmiňované misi Tirpitz dokázala čtveřice p-38 v mánévrovacím boji ovládnout horní oblohu nad nepřátelským letištěm, kdy 4bf a dva fw stroje (vše složené z lionů, mezi nimi esa Pepan, Novotný) byly zničeny nebo utekly, po deseti minutovém manévrovém boji ve výškách 5000-9000m a to snad mluví za vše "o líných kachnách".
Haló, to není realita, to je jen HRA.

-Argumentovat hrou je nesmysl.

Cassius :
Jinak tajpane, nejen že rané verze byly obratnější, ale i pozdní verze se "štukařskými " klapkami byly obratnější.

- dolož to. Argumenty prosím, ne tvrzení.

Cassius:
Jinak p-38 měla jedinou vadu oproti p-47 a to ten div, že prostě nemohla tak rychle před piloty lw zdrhat a tudíž měla v případě zaskočení vysoké ztráty.

-To byl docela velký problém, když si LW vybírala v 90% kdy a kde zaútočí.

Cassius:
Jinak ale byla prostě ve vysokých vejškách stejně dobrá jak p-47 a rychlostí za ní daleko nezůstávala.

- data prosím

Cassius:
A na těhle strojích vybojovali největší USA esa kariéru.
Ano, ale v tichomoří. Na slabším protivníkovi.

Jak můžeš pochybovat o našem guru přez historii Tajpanovi. Ten tejdříve prostuduje 20 pramenů, a teprve pak činí závěry.
To je ta dnešní mládež. žádná úcta ke zkušenějším.

Cassie mám tě rád, začíná mě to bavit.


319-169-250
Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Ondura
Registrovaný uživatel



Příspěvky: 1252
Místo: Kladno
Joined: 06.12.05
Posted on 23.05.2006 17:34
Že vás to baví dohadovat se která imperialistická plečka je lepší. Nejlepší jsou břízolity


285289764
Autor RE: BAP nebo ŠAP?
GC3_Messik
Registrovaný uživatel



Příspěvky: 710
Joined: 29.12.05
Posted on 23.05.2006 17:49
nejlepší je Mustang Mk.III to je panečku éro ale trošku svéhlavé a nechce se mu občas poslouchat
Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Cassius Chaerea
Letec



Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05
Posted on 23.05.2006 18:38
Razo wrote:
-Tak já to budu psát stejně jako ty jö. Vytrhnu něco z kontextu a na základě toho budu činit závěry.

Fučida:
P47 - velice výkonný stroj s ultimátním výkonem Pro 190ku plyne problém v Thunderboltu hlavně z faktu, že Thunder je lepší v několika jinak skvělých vlastnostech Fw 190. Ve střemhlavém letu snese podstatně víc, při vysoké rychlosti líp akceleruje. Nic mu neupadává ani při vysokých géčkách, má slušnou výzbroj, je extrémně odolný. Nad nějakých 6km je i výrazně rychlejší. Dostup má lepší snad o 2km.
Spolehlivý způsob, jak sundat dobře pilotovanou P47 není.

-Vidíš tady jeden z nejlepších pilotů říká,že P-47 je super stíhačka a nic na ní nemá.

FučidaBlesk je prostě velkej a takovej trochu neohrabanej. Než se rozhejbe, tak je 3x dole

-Tady je napsáno, že P38 je nohrabaný letadlo neschopný rychlého manévru. Letadlo naprd.

-Tak co umím to dobře né?

Cassius:
Jinak při už zmiňované misi Tirpitz dokázala čtveřice p-38 v mánévrovacím boji ovládnout horní oblohu nad nepřátelským letištěm, kdy 4bf a dva fw stroje (vše složené z lionů, mezi nimi esa Pepan, Novotný) byly zničeny nebo utekly, po deseti minutovém manévrovém boji ve výškách 5000-9000m a to snad mluví za vše "o líných kachnách".
Haló, to není realita, to je jen HRA.

-Argumentovat hrou je nesmysl.

Cassius :
Jinak tajpane, nejen že rané verze byly obratnější, ale i pozdní verze se "štukařskými " klapkami byly obratnější.

- dolož to. Argumenty prosím, ne tvrzení.

Cassius:
Jinak p-38 měla jedinou vadu oproti p-47 a to ten div, že prostě nemohla tak rychle před piloty lw zdrhat a tudíž měla v případě zaskočení vysoké ztráty.

-To byl docela velký problém, když si LW vybírala v 90% kdy a kde zaútočí.

Cassius:
Jinak ale byla prostě ve vysokých vejškách stejně dobrá jak p-47 a rychlostí za ní daleko nezůstávala.

- data prosím

Cassius:
A na těhle strojích vybojovali největší USA esa kariéru.
Ano, ale v tichomoří. Na slabším protivníkovi.

Jak můžeš pochybovat o našem guru přez historii Tajpanovi. Ten tejdříve prostuduje 20 pramenů, a teprve pak činí závěry.
To je ta dnešní mládež. žádná úcta ke zkušenějším.

Cassie mám tě rád, začíná mě to bavit.
Razo ještě že nejsi moje číslo, asi bych tě protáhl pár sebevražednýma misema
312-902-996
Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Cassius Chaerea
Letec



Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05
Posted on 23.05.2006 18:40
Počkej až budu politický důstojník, já ti tu plechovku nechám vobjednat v americe a ty za trest s ní budeš lítat do konce války.
312-902-996
Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Razo
Registrovaný uživatel



Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05
Posted on 23.05.2006 18:43
Cassius Chaerea wrote:
Počkej až budu politický důstojník, já ti tu plechovku nechám vobjednat v americe a ty za trest s ní budeš lítat do konce války.









319-169-250
Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Tajpan
Registrovaný uživatel

Příspěvky: 683
Joined: 19.10.05
Posted on 24.05.2006 07:01
messik wrote:
nejlepší je Mustang Mk.III to je panečku éro ale trošku svéhlavé a nechce se mu občas poslouchat


Britské mustangy by mali byť lepšie ako americké. Týka sa to verziíí B a C a MkIII. Američania , aby mohli robiť daleký doprovod pre B17 , tak pridali dalšiu nádrž trupu. Plus, briti mali boost.
Verzie D , boli rovnaké.


Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Razo
Registrovaný uživatel



Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05
Posted on 24.05.2006 07:08
A neměli taky britské 20mm kanóny?


319-169-250
Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Tajpan
Registrovaný uživatel

Příspěvky: 683
Joined: 19.10.05
Posted on 24.05.2006 08:44
Razo wrote:
A neměli taky britské 20mm kanóny?


Briti si objednali cca 150 ks MustangMKIA s 4x20, vyrobených 93, zhabaných USAAF. Briti mali nakoniec vlastnú variantu , klasický Typhoon, no a Amíci viac verili 12,7mm. Aj logistické, výrobné dôvody zapracovali.


Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Razo
Registrovaný uživatel



Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05
Posted on 24.05.2006 08:52
Teď jsem to našel, tak dle mého zdroje jich bylo vyrobeno 150 s 20mm(motor Allison) a 93 obdrželi britové, 55 USAAF a 2 byli použity na zkoušky s motorem Merlin.


319-169-250
Autor RE: BAP nebo ŠAP?
Razo
Registrovaný uživatel



Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05
Posted on 24.05.2006 11:29
Glume na náš ftp jsem dal publikaci o 56th FG. Užij si jí.




Upraveno: Razo on 24.05.2006 11:30
319-169-250
Strana4 z 22 < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Přihlášení
Uživatel

Heslo



Registrace
Klikni zde pro registraci.

Zapomenuté heslo?
Požádejte o nové zde..
Poznámky
K odeslání musíte být přihlášen!

Wolf
14.12.2018 19:43
Kubrte a Razo servus...

Cassius Chaerea
20.11.2018 17:03
Stavte se večer někdy na TS SVK.

Cassius Chaerea
20.11.2018 17:02
Ahoj Kubrta a ahoj Razo. http://3iap.4fan.cz/print
.php?type=N&item_id=152


606_Druindin
20.11.2018 10:24
čus borci, Cass to tu asi moc nečte, jak ho uvidím na TSku tak mu řeknu, že tu má nějaky veterány. Nebo se za nim stavte na TSku SVK (www.vwings.net)

Kubrt
20.11.2018 07:56
Zdar, Cassi, co přesně za BoX je třeba pro lítání v dnešní době? Stačí Stalingrad? Možná bych oprášil joy a pedály...Díky...

Razo
20.11.2018 00:01
Jsem to o Davidovi nejdřív vůbec nepobral. Ach jó. 39,život je sviňa.

Razo
19.11.2018 23:51
Teda to koukám, že stránky fungují. Udělali jste mi radost. Je hezké si zavzpomínat.

Kubrt
18.11.2018 17:55
Zdar všem po více než 10-ti letech. Vidím, že naděje na obnovení letky žije? ex 3BAP_Kubrt

Wolf
07.10.2018 17:03
Upřímnou soustrast.

Dryjo
06.10.2018 22:56
Upřímnou soustrast

Archiv poznámek
Překlad: Plooskie
Copyright © 2005