Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 20.06.2007 08:55 |
|
|
Kohouti
Farmář šel na trh a koupil kohouta pro své slepice. Nový kohout velkopansky přikročil ke starému kohoutovi a říká: "No, ty starý prďolo, je čas, abys šel do penze". Starý kohout odpověděl: "Ale no tak, přece nemůžeš obsloužit VŠECHNY slepice.
Podívej se, co to udělalo se mnou. Nech mi aspoň ty dvě staré v rohu". Mladý kohout na to : "Zmizni, jsi vyřízený a já přebírám žezlo". Starý kohout řekl: "Tak ti něco řeknu, mladý siláku. Budeme závodit kolem statku. Kdo vyhraje, bude mít exkluzivní práva na všechny slepice". Mladý kohout se zasmál: "Nemáš žádnou šanci, starochu, takže abych byl fér, dám ti malý náskok".
Starý kohout se rozběhl, o 15 vteřin později se za ním rozběhl mladý kohout. Běželi kolem domu a když přibíhali před přední verandu, mladý kohout doháněl starého. Byl za ním sotva decimetr a už už ho měl. Mezitím farmář seděl na svém obvyklém místě na přední verandě, a vidí jak se kolem něho žene mladý kohout za starým. Sebral svoji pušku a BUM rozstřelil mladého kohouta na cucky. Smutně potřásl hlavou a řekl:
"Sakra... třetí kohout teplouš tenhle měsíc..."
Z této historky plyne poučení:
"Pozor na nás, starší... zkušenosti a vychcanost většinou vyhrajou nad mládím a rychlostí".
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
Panek
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1075
Místo: Letohrad
Joined: 30.03.06 |
Posted on 20.06.2007 12:31 |
|
|
Ženám se podařilo na tomto světě vydržet tak dlouho, protože se jim na počátku podařilo zákeřně přirůst k vagíně. |
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
Panek
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1075
Místo: Letohrad
Joined: 30.03.06 |
Posted on 20.06.2007 14:33 |
|
|
Největší odvaz v dějinách plachtění
Rada: Co se v mládí naučíšr30;
Když vám dojde benzin v autě, zastavíte u krajnice, projdete se pár kilometrů k nejbližší pumpě a ztratíte spoustu času, to je všechno. Když vysrkne palivo až na dno dopravní letadlo, je obvykle nejvyšší čas sepsat stručnou závěť a začít se modlit. Ve výjimečných případech se ale vyplatí ještě nějakou chvíli neztrácet nadějir30;
Moderní dvoumotorový letoun Boeing 767-200 byl pyšně prezentovaným přírůstkem ve vzdušné flotile společnosti Air Canada a 23. červenec 1983 nebyl v jeho provozním životě ničím výjimečným. Let z Montrealu do Edmontonu s 61 pasažéry a osmičlennou posádkou neavizoval žádné potíže. Opravdu to tak bylo, přinejmenším do chvíle, když téměř přesně uprostřed cesty nad Red Lake v letové hladině 12 500 metrů zapípal v kokpitu výstražný signál, že levý motor má problémy s dodávkou paliva. Protože palubní počítač hlásil, že v nádržích je ho ještě dost, piloti usoudili, že jde o problém palivového čerpadla. Nádrže jsou u 767 umístěny nad motory, takže by mělo stačit nechat pohonnou směs volně téct a čerpadlo odstavit. Jenže alarm se ozval znovu a po pár vteřinách levý motor zhasl. Kapitán Robert Pearson se okamžitě rozhodl pro přistání na nejbližším letišti ve Winnipegu. Jenže sotva stačila posádka ohlásit svou situaci rádiem, přišlo další překvapení. Pilotní kabinou se ozval varovný zvuk. Neohlašoval nic jiného než zhasnutí i druhého a posledního funkčního motoru. Během pár vteřin zůstal Boeing 767 bez pohonu a v kokpitu se rozhostilo tak hluboké ticho, že záznamové zařízení jasně zachytilo slůvka: rOh, shit!r0;, kterými situaci zhodnotil jeden z mužů.
Kapitán Pearson okamžitě uvedl letoun do strmého klesání rychlostí 400 kilometrů za hodinu, aby odvrátil bezprostřední nebezpečí pádu, zatímco první pilot Maurice Quintal zuřivě kalkuloval možnosti pro nouzové přistání. Neměl k tomu mnoho údajů, protože Boeing 767 jako jeden z prvních rpočítačovýchr0; letounů závisel z větší části na dodávce elektřiny vyráběné při chodu motorů. Nicméně záhy bylo jasné, že na záložní letiště ve Winnipegu mohou rovnou zapomenout. V nouzi nejvyšší si naštěstí Quintal vzpomněl, že se nacházejí poblíž malého letiště Gimli, které bylo jeho mateřskou základnou během služby u kanadského vojenského letectva. Neohrabaný větroň se tedy obrátil právě tam, aniž první pilot tušil, že od jeho kariéry v uniformě se základna Gimli stala otevřeným civilním letištěm, kde se navíc na jedné ze dvou přistávacích drah už jen pořádají automobilové závody, přesně jako onoho dne.
Při finálním přiblížení k letišti posádka v součinnosti s řízením letového provozu zjistila, že jejich boeing má příliš velkou výšku a ranvej by přeletěl. Na nějaký klasický manévr přitom zase bylo přebytečných metrů málo. Tehdy se na své pilotní začátky pro změnu rozpomněl kapitán Pearson a udělal s letounem skluz neboli glisádu, při které letadlo rychle klesá, aniž současně nabírá rychlost. Šlo patrně o premiéru, kdy to někdo zkusil s mnohatunovým letadlem. Po dosednutí na asfalt už pak stačilo šlápnout pořádně na brzdy a zničit tak většinu pneumatik, aby se boeing zastavil jen sto metrů od úseku bývalé ranveje, obsypaného stovkami návštěvníků motoristické akce Family Day. Nejpodivnější bezmotorový let v dějinách úspěšně skončil, nikdo z cestujících nebyl zraněn.
A proč se to všechno stalo? Za nedostatek paliva v nádržích mohla matematická chyba. Za normálních okolností hlídá stav pohonných hmot u Boeingu 767 jednotka FQIS, monitorující veškerý pohyb paliva při tankování i jeho průtoky přes čerpadla. Před zmíněným letem 143 ale stroji s imatrikulací C-GAUN zařízení vypovědělo službu, a tak se hladina v nádržích zjišťovala přes mechanické palivoměry vestavěné do nádrží většiny velkých letadel. Odečet (a správný) byl jedenáct a půl tisíce litrů, do palubního počítače je ale třeba zadat jeho hmotnost. Nikdo si v té chvíli neuvědomil, že zmíněný Boeing 767 je první letadlem Air Canada, kde se musí informace o palivu uvádět už v kilogramech, a nikoli jako dosud u všech ostatních letadel v librách. Posádka tedy použila obvyklý koeficient při přepočtu, čímž hmotnost paliva do počítače naťukala o polovinu větší, než byla skutečnost.
|
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 21.06.2007 12:42 |
|
|
Děnikin jeden z velkých generálů carského ruska během první světové války.
Po revoluci v roce 1917 se přidal na stranu bělogvardějců a vedl frontu na jihu Ruska (Krym, Východní Ukrajina, Kubáň). Z Počátku měl silné zázemí složené z kozáckého obyvatelstva a silné materiální pomoci Velké Británie a Francie. Po porážce u Caricynu (Stalingrad), to ale šlo s jeho vojsky rychle s kopce a kozácké oblasti začali přecházet na stranu rudých či zakládali vlastní "státy ve státě". (Na fotce britské tanky dodané bělogvardějcům)
Děnikin následně rezignoval na svůj post velitele jížních oblastí a útekl do zahraničí. V roce 1926 se usadil ve Francii, v roce 1947 zemřel ve státě Michigan
Admirál Kolčak, byl nepřítel bolševiků číslo 1.
Jakožto admirál carského vojska bojoval již v Rusko-Japonské válce v roce 1905, kde padl do Japonského zajetí. Po revoluci se vrátil ze San Franciska kam byl poslán jako atašé prozatimní ruskou vládou, okamžitě po příjezdu se přidal na stranu bělogvardějců a menoval se vrchním velitelem, což mu uznali Děnikin, Judenič i Miller.
Jeho cca půl milionová armáda(dle bolševiků milionová) která ovládala celou sibiř až po Ural, byla opravdovou hrozbou pro Moskvu a bolševické oblasti. Ale Kolčak odmítl finskou pomoc výměnou za záruku Finské nezávislosti a hodlal tvrdou rukou vytvořit Rusko v jeho původních hranicích z roků 1914. Jeho netolerantní jednání se mu vymstilo. Sibiřské oblasti pod jeho kotrolou se začali houfně bouřit a zakládat vlastní "osvobozenecká hnutí". Jeho vojsko utrpělo drtivou porážku v oblasti povolží od bolševiků a jeho moc se začala rychle hroutit.
V prosinci 1919, po vzpouře v Irkutsku, se za příslib bezpečného odchodu ze země vzdal moci a vrchním velením pověřil generála Děnikina. Cestou do Vladivostoku byl 15. ledna 1920 zatčen československými legionáři a poté předán esersko-menševické vládě, která ho vydala bolševikům. Irkutský revoluční výbor odsoudil admirála Kolčaka k trestu smrti zastřelením. Rozsudek byl vykonán 7. dubna 1920.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.
Upraveno: Cassius Chaerea on 21.06.2007 12:48 |
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 21.06.2007 14:35 |
|
|
Maršál Tuchačevskij
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
David
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1306
Místo: Kolín
Joined: 07.12.06 |
Posted on 21.06.2007 16:04 |
|
|
Bebino - neb lekce hantecu (asi)
1+1=3 (Bernard Werber)
Jsou skvrny které nelze vyčistit bez porušení podstaty látky. (Nápis na lístku z čistírny oděvů) B.Hrabal |
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 22.06.2007 08:14 |
|
|
file:///C:/Documents%20and%20Settings/Neuberg/Local%20Settings/Temporary%20Internet%20Files/Content.IE5/QM2J6VVO/trocha_politiky_nezaskodi%5B1%5D.pps#256,1,Trocha politiky nezaškodí
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
Rohlos
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1718
Místo: Velké Meziříčí, Poříčany, Hamburg
Joined: 25.11.06 |
Posted on 22.06.2007 10:02 |
|
|
Cassius Chaerea wrote:
file:///C:/Documents%20and%20Settings/Neuberg/Local%20Settings/Temporary%20Internet%20Files/Content.IE5/QM2J6VVO/trocha_politiky_nezaskodi%5B1%5D.pps#256,1,Trocha politiky nezaškodí
Moc hezkej odkaz Cassi. Už konečně vím, jak se jmenuje tvůj počítač a že tam máš disk C...
Člověk žije, dokud se má na co těšit. I kdyby to měla být jeho smrt. (Rohlos) |
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 22.06.2007 10:25 |
|
|
Jo já mám disků
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
Panek
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1075
Místo: Letohrad
Joined: 30.03.06 |
Posted on 25.06.2007 06:23 |
|
|
Něco podobného máme doma.
Upraveno: Panek on 25.06.2007 06:28 |
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
Dryjo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 506
Joined: 25.06.07 |
Posted on 26.06.2007 11:07 |
|
|
jakyho konstruktera mate nejradeji? (krome lavochkina, pac vasi zaliby v nem uz sem si vsiml) |
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
Bugs
Velitel
Příspěvky: 5607
Místo: Poprad
Joined: 06.02.06 |
Posted on 26.06.2007 11:07 |
|
|
Iljušina a Petljakova.
|
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
Dryjo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 506
Joined: 25.06.07 |
Posted on 26.06.2007 11:11 |
|
|
no jo tak bapaci asi urcite.. Ale nazor IAPu asi ted nesezenu, tak nic.. A kterym modelem Ila litate nejradeji? |
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
Dryjo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 506
Joined: 25.06.07 |
Posted on 26.06.2007 11:14 |
|
|
no stejne vam vsem zavidim, ze muzete litat.. ja nemuzu, pac novejsi ily nerozchodim..tak musim furt litat proti pocitaci ve starejch forgotten bat..smula co |
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
-RFF-Cmeptb
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 615
Joined: 21.03.07 |
Posted on 26.06.2007 11:25 |
|
|
Dryjo wrote:
no stejne vam vsem zavidim, ze muzete litat.. ja nemuzu , pac novejsi ily nerozchodim..tak musim furt litat proti pocitaci ve starejch forgotten bat..smula co
No prej 1946 je mene narocna nez FB.
No samo sebou letame v te nejlepsi stihacce vsech dob Il2 3 serie.
|
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
Bugs
Velitel
Příspěvky: 5607
Místo: Poprad
Joined: 06.02.06 |
Posted on 26.06.2007 11:33 |
|
|
Jop. Najlepšia stíhačka v IL2 Sturmovik 1946 je IL2 3.séria!
A ak môžem za IAP tak jednoznačne Jak1B alebo Jak9. Výborné stroje.
Ale náš Onďa by povedal I-16.
|
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
Dryjo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 506
Joined: 25.06.07 |
Posted on 26.06.2007 11:35 |
|
|
ja taky nejradsi i-16ku, tak dik za nazor.
|
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
Rohlos
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1718
Místo: Velké Meziříčí, Poříčany, Hamburg
Joined: 25.11.06 |
Posted on 26.06.2007 11:48 |
|
|
Nejlepší letadlo je A-20C
Nejhezčí letadlo je Pe-2 s.359
Nejpraktičtější letadlo je Il-2 (jakákoliv série)
Nejarchaičtější letadlo je TB-3
Hernajs nejsu já nakonec BAPák???
Člověk žije, dokud se má na co těšit. I kdyby to měla být jeho smrt. (Rohlos) |
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
-RFF-Cmeptb
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 615
Joined: 21.03.07 |
Posted on 26.06.2007 11:49 |
|
|
Dryjo wrote:
ja taky nejradsi i-16ku, tak dik za nazor.
jj taky mam rad ishacka...ale v posledni dobe mi to jde lepe s Cajkou.
Pripadne nazory ohledne letadel muze precist na osobnich strankach pilotu.
Členové kde kliknes na hvezdu a zobrazi se ti nejake info o pilotovy kde skoro kazdy ma napsany jake letadlo ma nejradsi.
|
|
Autor |
RE: Klub přátel pátečního flejmu |
-RFF-Cmeptb
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 615
Joined: 21.03.07 |
Posted on 26.06.2007 11:50 |
|
|
Rohlos wrote:
Nejlepší letadlo je A-20C
Nejhezčí letadlo je Pe-2 s.359
Nejpraktičtější letadlo je Il-2 (jakákoliv série)
Nejarchaičtější letadlo je TB-3
Hernajs nejsu já nakonec BAPák???
Ale Rohlo ten americky para stroj si mohl vynechat.
|
|