Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Razo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05 |
Posted on 31.12.2006 13:10 |
|
|
Jacq s Cassiem je zbytečný se hádat. Von vždycky začne tvrdit kraviny, aby někoho vytočil. A neboj nejseš první kdo mu na to skočil. Ale když vydržíš cca týden, tak i jeho to přestane bavit. Takže přeji mnoho štěstí.
|
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
David
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1306
Místo: Kolín
Joined: 07.12.06 |
Posted on 31.12.2006 13:12 |
|
|
Zase Wartburg líp voněl ..... |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 31.12.2006 13:12 |
|
|
Razo tak kraviny, voe no počkej ve sklepě mám ještě hafo místa. Ti dám kraviny, ty sudisto. P-38 je lepší
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Razo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05 |
Posted on 31.12.2006 13:14 |
|
|
Já myslím, že už jsme toto téma uzavřeli a utloukl jsem tě svojí řádnou demagogií na kterou jsi i ty byl krátký a vzdal jsi to.
|
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 31.12.2006 13:17 |
|
|
Jakou voe? Kdyby sis to přiznal že P-38 je jak krásnější tak prostě lepší ve všech výškách než p-47.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.
Upraveno: Cassius Chaerea on 31.12.2006 13:18 |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Jacques
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 632
Místo: Veľké Revištia (SK)
Joined: 29.12.06 |
Posted on 31.12.2006 13:27 |
|
|
Cassius Chaerea wrote:
jacq wrote:
podľa čoho to tak súdiš? Podľa skutočnosti alebo podľa toho ako sa ti na nich lieta v ilovi Skutečnost
Tak potom nemáš pravdu.P39 bola konštruktována s dôrazom na obratnosť (čo sa aj podarilo) a to viedlo k zabudovaniu motora do miesta ťažiska za pilotom. To umožnilo umiestniť do nosu kanón 37mm a predné koleso s trojbodového typu. Táto koncepcia sa však ukázala ako neúčelná. Nos bol priveľmi ľahký a piloti si museli rýchlo prevykať, lebo lietadlo bolo senzitívnejšie ako klasické. Šikovní piloti však skrotia všetko. O úspech cobier sa zaslúžili najmä Rusi,ktorím amíci toto lietadlo posúvali. Prezbrojili ním aj talianské letky (tam slúžili až do 1951!).Ďalej ich používali Briti,Poliaci,Portugalci a Francúzi.Ale v USAAF bolo asi len 17 jednotiek. Takže o úspechy Airacobry sa zaslúžili ruskí piloti (okolo 47 jednotiek). A na ruskom fronte sa bojovalo predovšetkým v nižších výškach |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 31.12.2006 13:45 |
|
|
jacq wrote:
Tak potom nemáš pravdu.P39 bola konštruktována s dôrazom na obratnosť (čo sa aj podarilo) a to viedlo k zabudovaniu motora do miesta ťažiska za pilotom. To umožnilo umiestniť do nosu kanón 37mm a predné koleso s trojbodového typu. Táto koncepcia sa však ukázala ako neúčelná. Nos bol priveľmi ľahký a piloti si museli rýchlo prevykať, lebo lietadlo bolo senzitívnejšie ako klasické. Šikovní piloti však skrotia všetko. O úspech cobier sa zaslúžili najmä Rusi,ktorím amíci toto lietadlo posúvali. Prezbrojili ním aj talianské letky (tam slúžili až do 1951!).Ďalej ich používali Briti,Poliaci,Portugalci a Francúzi.Ale v USAAF bolo asi len 17 jednotiek. Takže o úspechy Airacobry sa zaslúžili ruskí piloti (okolo 47 jednotiek). A na ruskom fronte sa bojovalo predovšetkým v nižších výškach Včem nemám pravdu. Že měla jinej "styl" chování než klasicky konstruovaný éra a že si na to konzervativní američani nezvykly neznamená že byla horší než ostatní jejich pekáče. Jak se ukázalo letové vlastnosti tohoto stroje a dobrá rychlost v nízkých a středních výškách sou prostě nejlepší z ostatních masově vyráběných amerických strojů. Což mimo jiné dokázali Rusové, kdy podprůměrně vyškolení piloti než bylo na západě zvykem, dokázali na těchto strojích držet skvělé výkony proti německému letectvu. Jako frontoví stroj byl z amerických bezkonkurenčně nejlepší.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Jacques
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 632
Místo: Veľké Revištia (SK)
Joined: 29.12.06 |
Posted on 31.12.2006 13:49 |
|
|
mňa z teba porazí. teraz je p39 najlepšia,včera p38 zajtra to bude čo? |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Agijo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 2000
Místo: Adamov
Joined: 25.07.06 |
Posted on 31.12.2006 13:52 |
|
|
Cassi, z čeho vycházíš, že píšeš:
"Což mimo jiné dokázali Rusové, kdy podprůměrně vyškolení piloti než bylo na západě zvykem, dokázali na těchto strojích držet skvělé výkony proti německému letectvu."
To, že na výcvik měli míň času, neznamená, že byli hůř vycvičení. Rozhodně byli líp vycvičení než američani a minimálně stejně jak piloti RAF.
Nebo snad myslíš, že Pokryškin, Rečkalov, Klubov, Trud, Amet-Chan atd. atd. byli podprůměrně vycvičení???
A pokud namítneš nějaký neznámý ruský piloty a ne esa, tak co neznámí piloti na západě? Jak ti byli vycvičeni???
"Těžko na cvičišti, lehko na bojišti"
Alexandr Vasiljevič Suvorov |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 31.12.2006 14:02 |
|
|
Agijo wrote:
Cassi, z čeho vycházíš, že píšeš:
Nebo snad myslíš, že Pokryškin, Rečkalov, Klubov, Trud, Amet-Chan atd. atd. byli podprůměrně vycvičení???
A pokud namítneš nějaký neznámý ruský piloty a ne esa, tak co neznámí piloti na západě? Jak ti byli vycvičeni??? Ruská esa netvořili základní skupinu pilotů lítajících na p-39. Američtí piloti měli mnohem větší teoretickou i praktickou přípravu než jejich ruští kolegové než byly odesláni k bojovým jednotkám a tenhle fakt snad popřít nemůžeš.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 31.12.2006 14:03 |
|
|
jacq wrote:
mňa z teba porazí. teraz je p39 najlepšia, včera p38 zajtra to bude čo? Jacq nezakecávej to, prostě přiznej že není ani jedno na tož pět amerických strojů, které by byly lepší než kobra.
P-38 do toho netahej ta je jen jasně lepší než p-47.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Agijo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 2000
Místo: Adamov
Joined: 25.07.06 |
Posted on 31.12.2006 14:10 |
|
|
Máš pravdu, že k bojovým útvarům byli letci v SSSR posíláni hned jak to bylo možné ( to má souvislost s bojovým nasazením na východě a jinde ), ale pak byli cvičeni přímo u bojových útvarů a tam byli daleko lepší cvičitelé než na západě ( minimálně než v USA ).
Ruská esa netvořili základní skupinu pilotů lítajících na p-39.
co se týká výše uvedeného textu, tak valké množství es SSSR lítalo právě na kobrách. jen tak z paměti celá 9.GIAD (16.GIAP, 100.GIAP aj.), 9.IAP.
"Těžko na cvičišti, lehko na bojišti"
Alexandr Vasiljevič Suvorov |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 31.12.2006 14:13 |
|
|
Agijo wrote:
Ruská esa netvořili základní skupinu pilotů lítajících na p-39.
co se týká výše uvedeného textu, tak valké množství es SSSR lítalo právě na kobrách. jen tak z paměti celá 9.GIAD (16.GIAP, 100.GIAP aj.), 9.IAP. Dá se řici většina es na nich lítala, ale k procentuálnímu zastoupení pilotů na p-39 nikdy nebyly nadpoloviční.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Agijo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 2000
Místo: Adamov
Joined: 25.07.06 |
Posted on 31.12.2006 14:15 |
|
|
nikdy nebyly nadpoloviční
A u kterýho typu letadla byli
"Těžko na cvičišti, lehko na bojišti"
Alexandr Vasiljevič Suvorov |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Krtek
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 560
Místo: Praha
Joined: 05.12.05 |
Posted on 31.12.2006 14:23 |
|
|
Spitfire, Me 109, Fw 190.
"Nebyl čas zjišťovat kdo je kdo."
Upraveno: Krtek on 31.12.2006 14:24 |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Agijo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 2000
Místo: Adamov
Joined: 25.07.06 |
Posted on 31.12.2006 14:24 |
|
|
Ale, ale
"Těžko na cvičišti, lehko na bojišti"
Alexandr Vasiljevič Suvorov |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Jacques
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 632
Místo: Veľké Revištia (SK)
Joined: 29.12.06 |
Posted on 31.12.2006 14:36 |
|
|
Razo mal pravdu. Škoda času (ajtak p 39 nebola najlepšia) |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 31.12.2006 14:37 |
|
|
Agijo wrote:
nikdy nebyly nadpoloviční
A u kterýho typu letadla byli Mimo vyjímek, nikde proto je blbost aby si zmiňoval kolik es na tom lítalo, když se bere celkové nasazení daného typu, kde esa mají většinou minimální vliv.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 31.12.2006 14:38 |
|
|
jacq wrote:
Razo mal pravdu. Škoda času (ajtak p 39 nebola najlepšia) Tak jaký americký letadlo jí může konkurovat?
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.
Upraveno: Cassius Chaerea on 31.12.2006 14:38 |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Jacques
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 632
Místo: Veľké Revištia (SK)
Joined: 29.12.06 |
Posted on 31.12.2006 14:45 |
|
|
Cassius Chaerea wrote:
jacq wrote:
Razo mal pravdu. Škoda času (ajtak p 39 nebola najlepšia) Tak jaký americký letadlo jí může konkurovat?
Hociktoré by som povedal ty by si mi to aj tak vyvrátil |
|