Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
1stCL_pbarry
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 72
Joined: 01.12.05 |
Posted on 04.06.2006 18:31 |
|
|
pojďte se bavit o šturmoviku, cassie, proč je typ 3 tak špatný ? |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 04.06.2006 18:36 |
|
|
Pro mě jsou tři základní důvody.
1. Platí i pro ostatní, střelcové ily. Tupost, tupost a tupost aička. No co se dá dělat, ale raději bych tam měl ukecaného baviče co má oči jako rys, než němého poblitého zajceva.
2. Žádná změna v chování letadla proti typu dva, leda že mu padaj jeho křídla častějc a je otázka. To fakt ty překližky jsou lepší?
3. Totalně okrouhanej systém podvěsů. |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
plavoo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1254
Místo: SR_Martin
Joined: 18.10.05 |
Posted on 04.06.2006 18:38 |
|
|
skus sa v nom preletiet .. nestoji za vela
netoci nestupa a je bez rychlosti, keby to bolo aspon kompenzovane jeho vydrzov ale dovolim si tvrdit ze vydrzi rovnako co jeho predchodcovia s drevenymi kridlami ...
a tiez neunesie 4xfab100 + 4xbrs132
Lejtenant 3.BAP_Plavoo
nebolo by odveci,
dat si jedno poldeci..
poldeci aj deci,
nebolo by odveci... |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
1stCL_pbarry
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 72
Joined: 01.12.05 |
Posted on 04.06.2006 19:48 |
|
|
to musí být strašné létat takové letadlo což ? |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 04.06.2006 21:05 |
|
|
no strašný oproti il-2 3.serii děsně, ale proti fokáčům, a-20, p-38, p-47 atd. je to ještě super. |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
1stCL_pbarry
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 72
Joined: 01.12.05 |
Posted on 04.06.2006 21:40 |
|
|
mno každopádně už se taky těšim na tu Il-10ku. To je vskutku vytříbený pták. |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Razo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05 |
Posted on 04.06.2006 23:42 |
|
|
Tajpan: A8 a F8 sú dva velmi rozdielne stroje, to by si mal vedieť lepšie ako ja, i ked vizuálne velmi podobné.
Fučida: No a srovnání Fw 190 A-8 a F-8? To je skoro to samé, hlavní rozdíl je absence vnějších křídelních MG151/20 u Fw 190 F-8 a absence křídelních závěsníků ETC50 u Fw 190 A-8. Ale jinak to jsou v podstatě identické mašiny, neměl by být problém jeden přestavět na druhý během pěkného slunného odpoledne Třeba diskutovaný pancíř měly Fw 190 A-8 i F-8 stejný. Naopak, některé speciální verze A-8 nesly další pláty navrch, to byly nejsilněji pancéřované Fw 190.
Dle publikace MBI Fw 190 F/G se verze F od A lišila kromě toho co uvádíš zpevněným podvozkem, přidaným pancéřováním ve formě dvou pásů pod motorem, nádrží a pilotním prostorem o tloušťce 5 a 6mm. Navíc zadní stranu nádrží kryla 8mm deska. Ostarní pancéřování zůstalo stejné. Tímto se hmotnost verze F zvedla o 360kg.
|
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Tajpan
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 683
Joined: 19.10.05 |
Posted on 05.06.2006 16:23 |
|
|
Razo wrote:
Tajpan: A8 a F8 sú dva velmi rozdielne stroje, to by si mal vedieť lepšie ako ja, i ked vizuálne velmi podobné.
Fučida: No a srovnání Fw 190 A-8 a F-8? To je skoro to samé, hlavní rozdíl je absence vnějších křídelních MG151/20 u Fw 190 F-8 a absence křídelních závěsníků ETC50 u Fw 190 A-8. Ale jinak to jsou v podstatě identické mašiny, neměl by být problém jeden přestavět na druhý během pěkného slunného odpoledne Třeba diskutovaný pancíř měly Fw 190 A-8 i F-8 stejný. Naopak, některé speciální verze A-8 nesly další pláty navrch, to byly nejsilněji pancéřované Fw 190.
Dle publikace MBI Fw 190 F/G se verze F od A lišila kromě toho co uvádíš zpevněným podvozkem, přidaným pancéřováním ve formě dvou pásů pod motorem, nádrží a pilotním prostorem o tloušťce 5 a 6mm. Navíc zadní stranu nádrží kryla 8mm deska. Ostarní pancéřování zůstalo stejné. Tímto se hmotnost verze F zvedla o 360kg.
RAZO, kua chlape, to je to čo som mal na mysli. chválabohu, tá moja pamäť, jediný môj informačný zdroj čo mám, ešte dobre slúži.
túto monografiu som prelúskal skoro od A do Z, než som ju musel vrátiť. Holt boli doby , ked som prevracal každý jeden grajciar , tak som ju nekúpil.
máš u mna jedno pivo. Chladené.
PS: ak si pozorne prečítate Razov príspevok , Fw190F je o cca 360kg tažký ako klasická A verzia. A kedže na východnej fronte "F" operovalo zväčša bez doprovodu a rusi ukoristili tú poškodenú A4 ( a znej zistili, to čo zistili), tak potom lahko si zrátate prečo na západnej fronte ,Fw190 bol pre spojencov postrachom a nebezpečným súperom a pre rusov bol nie príliš nebezpečným súperom.
Ono jeto fakt rozdiel , stretnúť "A"-čko v 4000m -7000m a F-ko pod 3000m. Velký.
Kua, teraz si na mne Fučida zoomne. Aj s 30-tkami.
|
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Razo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05 |
Posted on 05.06.2006 17:27 |
|
|
Tajpane chceš dát něco o FW na ftp?
|
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Tajpan
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 683
Joined: 19.10.05 |
Posted on 05.06.2006 17:34 |
|
|
Razo wrote:
Tajpane chceš dát něco o FW na ftp?
jojo, ak sa dá tú monografiu o Fw190F/G a ak máš Fw190D9/Ta152.
obe som čítal, boli anglicko-česko- polské???
tú prvú pre mna a tú druhú pre Cassia.
|
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Razo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05 |
Posted on 05.06.2006 17:38 |
|
|
No to bohužel nemám naskenovaný, ale ty publikace mi přijdou jako kopie squadron signalu a ten mám a navíc ještě něco od poláků, ale je to v angličtině. Ale to ti myslím nevadí ne?
Upraveno: Razo on 05.06.2006 17:38 |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 05.06.2006 17:42 |
|
|
Cassius nepotřebuje číst o nějakejch německejch plečkách, vonich je všude mraky. |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Tajpan
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 683
Joined: 19.10.05 |
Posted on 05.06.2006 17:58 |
|
|
Cassius Chaerea wrote:
Cassius nepotřebuje číst o nějakejch německejch plečkách, vonich je všude mraky.
ale potrebuješ. lebo výraz "dora" na Slovensku sa používa na označenie aj "hlúpej bláznivej ženskej".
A trochu stažuješ nám "prudičom" prácu pri tvojom coveri na flejmoch na forach.
|
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
1stCL_Fucida
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 86
Místo: Gartenzaun
Joined: 03.06.06 |
Posted on 05.06.2006 18:03 |
|
|
No..tohle je jedna z mnoha diskutovaných věcí při rozdělování Fw 190 A a F..stejně jako třeba MW50..etc. Ale to pancéřování bylo opravdu většinou stejné, byť koncem války nebyla pravidelnost v ničem. Pokud mohu doporučit, tak zásadně nečerpejte pouze z jedné monografie, ale raději z většího množství. Ideální stav je, pokud se vám podaří získat nějaké konkrétní nákresy, výrobní údaje, schémata. Dokonce i v ILovi je, pokud vím, Fw 190 A-8 i F-8 simulován se stejnou základní hmotností + podvěsy u F-8 - (mínus) zbraně u A-8 . O tomhle jsem vedl dlouhé diskuse na jednom anglicko-německém diskusním fóru..skoro jsem přitom vypustil duši, ale právě tam jsem sehnal několik užitečných nákresů.
Někde mám i konkrétní rozpisy hmotností jednotlivých pancéřových plátů u A-8 a F-8 a taky šílenosti A-8/R8+R2. Zatím ideální kombinaci monografií, co jsem objevil je z hlediska základních nákresů čtyřdílná monografie od Kagera, ale tu jinak z faktografického hlediska ve všech směrech překonává jedna z nejdokonalejších monografií o letadlech vůbec - Focke-Wulf Jagdflugzeug od Petera Rodeika. Tu mám jen v Němčině..obsahuje všechny stíhací Fw 190 + Ta 152 H, dohromady necelých 450 stran textu a fotografií.
|
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Razo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05 |
Posted on 05.06.2006 18:12 |
|
|
Tu samou informaci mám z dvou dalších publikací. 3 zdroje je docela dost.
Co se může plíst je jedině to, že u mnoho typů A byla provedena úprava U3, což byla vlastně úprava na verzy F. A z nedostatků verze F lítaly jako bitevníci i verze A a dokonce některé F stíhaly. Na konci války už to samozřejmě patlali všechno dohromady, na co byly zrovna díly.
Jestli má v ilovy F stejnou hmotnost co A, tak to je dobrej bug. To je pak super bitevník.
Upraveno: Razo on 05.06.2006 18:14 |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 05.06.2006 18:52 |
|
|
Tajpan wrote:
Cassius Chaerea wrote:
Cassius nepotřebuje číst o nějakejch německejch plečkách, vonich je všude mraky.
ale potrebuješ. lebo výraz "dora" na Slovensku sa používa na označenie aj "hlúpej bláznivej ženskej".
A trochu stažuješ nám "prudičom" prácu pri tvojom coveri na flejmoch na forach. Ne nepotřebuju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jinak to že na slovensku mluvíte jinak, to jsem si všim.
Upraveno: Cassius Chaerea on 05.06.2006 18:53 |
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Tajpan
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 683
Joined: 19.10.05 |
Posted on 05.06.2006 19:27 |
|
|
Cassius Chaerea wrote:
Tajpan wrote:
Cassius Chaerea wrote:
Cassius nepotřebuje číst o nějakejch německejch plečkách, vonich je všude mraky.
ale potrebuješ. lebo výraz "dora" na Slovensku sa používa na označenie aj "hlúpej bláznivej ženskej".
A trochu stažuješ nám "prudičom" prácu pri tvojom coveri na flejmoch na forach. Ne nepotřebuju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jinak to že na slovensku mluvíte jinak, to jsem si všim.
|
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
1stCL_Fucida
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 86
Místo: Gartenzaun
Joined: 03.06.06 |
Posted on 05.06.2006 19:48 |
|
|
Razo wrote:
Tu samou informaci mám z dvou dalších publikací. 3 zdroje je docela dost.
Z hlediska několika mýtů to zase tak moc není. Mrkni se na často slepičenou maximální rychlost u Fw 190 D-9, která je udávána na 686km/h, přitom D-9 létaly výrazně přes 700km/h. Nebo neustálé tupé přepisování údaje, že od verze Fw 190 A-4 se do mašin montovalo MW50, nebo že Fw 190 A-8 bylo vyrobených cca 1300ks a Fw 190 A-7 70ks..a další a další neustále vzájemně opisované a nesprávné údaje.
Jinak v zásadě docela dobrý popis Fw 190 je zde (je to doslovný přepis z knihy Marka Murawského..autorská práva pošlapána hustě, ale takhle veřejně se to taky hodí): http://airwar.valka.cz/muzeum/nemecko/fw_190/default.htm - byť ani zde se autor nevyvaroval několika chyb, hlavně v souvislosti s MW50, počtem vyrobených strojů..atd..atd. Ale právě u bitevní varianty zmínil (byť velmi nepřesně) používání vstřiků a standardního "stíhacího" pancéřování.
Jestli má v ilovy F stejnou hmotnost co A, tak to je dobrej bug. To je pak super bitevník.
Bitevní Fw 190 je asi o půl metráku těžší, ale na druhou stranu úplně stejně odolný, jako A-8, jeho standardní maximální vzletová hmotnost je vyšší asi o 500 - 600kg.
|
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Razo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1619
Místo: Ústí nad Labem
Joined: 22.10.05 |
Posted on 05.06.2006 21:18 |
|
|
To s tím panciřem je docela pravděpodobné. Nedostatek kovů v Německu zapracoval. Ale předpisově ho určitě měli mít. To muselo být fakt vo hubu lítat se slabě či vůbec nepancéřovaným spodkem trupu nízko nad zemí. Každá kulka mohla být fatální. V tom případě, ale bitevník nic moc. Moc zranitelný.
|
|
Autor |
RE: BAP nebo ŠAP? |
Holt
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 96
Místo: Chomutov
Joined: 19.05.06 |
Posted on 05.06.2006 21:29 |
|
|
Já myslím, že jako btevník se Fw 190 celkem osvědčil. Nebyl třeba tak odolný jako Il2... na druhou stranu byl rychlejší, obratnější a celkem dobře pancéřovaný(když byl pancéřovaný:sm23... O tom svědčí i jeho nasazení jako bitevníku od 1942 (SKG10) proti Anglii tak přezbrojení bitevních i střemhlavých eskader v říjnu 1943. prostě je to fokoušínek......Ať si každej říká co chce... v LW určitě nejlepší éro |
|