Na vtáčiu chrýpku sa vy*er, aj tak je nevyhnutná, rozdiel je len v kmeni. Makaj konečne na tom kompe, alebo sa vrať k starému a poď už konečne lietať!!!!!! Ja ťa v tom boji s P38 podporím, ale konečne dondy!!!
Cassius napsal:
Razo prostě to uznej je to neohrabaná kvočna, vždyť i fokáč proti tomu vypadal jako išak. A co se týká jestli to s ní umím nebo ne, tak lítat rovně jednou zaútočit a pak zdrhnout rovným divem, neni nic co bych nedokázal, prostě letadlo pro "tupce".
Tak touhle ošklivou větu, z jejíhož podtextu by se nezasvěcenému stíhači Luftwaffe téměř mohlo zdát, že považuješ Fw 190 za neohrabaný stroj, jsi mě donutil se zde zaregistrovat a vmísit se do diskuse Stejně mě tu párkrát "citujete". Tak hurá na to:
Začněmež základní otázkou, co tento simulátor dokáže simulovat a co nesimuluje. Zatímco P47 je velmi komplexně simulovaným strojem, který, nebojím se říci, velmi věrně kopíruje svou skutečnou předlohu, tak P38 VELMI výrazně těží z dvou nesimulovaných neduhů, které tohle letadlo ve skutečnosti zužovaly. Jedním z nich jsou nesimulované poruchy (od verze 4.04 už to sice asi není tak úplně pravda, ale to zatím berte spíše za mou teorii, než za fakt), jenže P38 měl ve velkých výškách ohromné potíže s kompresory - ty nebyly za nízkých teplot, běžných ve velkých výškách, spolehlivé a zcela běžně tak docházelo k vypadnutí jednoho z motorů. Docela známé jsou vyprávění bombardovacích letců, kteří popisují i několik P38, jinak nepoškozených, ale přesto se při letu na jeden motor ukrývajících ve svazu bombardérů. Pokud byl P47 strojem spolehlivým, tak P38 v těchto výškách značně nespolehlivým a měl do značné míry štěstí, že měl dva motory.
Druhá věc je na straně letového modelu. P38 jako jedna z mála stíhaček (a jediná, o kterém to vím) podléhala kompresi v řízení při vysoké rychlosti. A ta "vysoká" rychlost nebyla nijak vysoká (přesná čísla si nevybavuji, ale pokud bychom vzali maximálku cca 670km/h, pak ke kompresi došlo třeba při 690km/h). Pilot ve větší výšce prakticky ani nemohl začít klesat a přitom zrychlovat, jinak se výškovka P38 zcela zasekla a stroj se tak stal neovladatelným. Řídit šel až po klesnutí do nižších vrstev atmosféry, kde byl hustější vzduch. Komprese není to samé, jako zvýšení sil v řízení, což byl problém zase třeba u Bf 109 - tam stačilo jen hooodně moc zabrat. U P38 nepomohlo nic, kromě klesnutí, nebo zpomalení - toto je také důvod montování aerodynamických brzd. Oba hlavní problémy, především ten první, se v Pacifiku neprojevovaly kvůli všeobecně mnohem nižší průměrné výšce bojů. Ovladatelnost, jakou má P38 ve velkých rychlostech a výškách v simu je stále více než optimistická.
Naopak kladem, který také nesimulujeme, byly zbraně P38, které se údajně zasekávaly podstatně méně, než u všech jiných spojeneckých strojů. A ještě taková poznámečka - to, že P38 je slabší při útoku na pozemní cíle, není úplně jednoznačné. Ohromná výhoda P38 tkví v druhém motoru, který mašinu donese domů, když to první chytí. Také jsem zde četl poznámku, že P38 má být neodolným strojem - s tímto nesouhlasím, byl to pořádný kus železa, který něco snesl.
Teď k jednotlivým příspěvkům, aneb mé názory:
Tajpan napsal:
P47: Horšia obratnosť ako Fw190. No skôr by som povedal približne velmi podobná.
P47 zniesol velké poškodenie.
P47 dokázal velmi dobre unikať strmhlav. Bf109 prekonával jednoznačne, s Fw190 velmi podobne.
P47 účinné krídelká. Podobne ako Fw190.
- obratnost P47 úplně ve všech směrech horší, než u Fw 190. P47 měl menší síly v řízení při extrémně vysokých rychlostech (nad 700 - 800km/h).
- odolnost..ano
- únik ve střemhlavém letu - nižší počáteční akcelerace, než měly Bf 109 i Fw 190, ale postupně získával převahu.
- naopak, křidélka nebyla nic moc. Pouze při vysokých rychlostech se přibližoval Fw 190. Žádnou stíhačku z WWII krom Spitfiru LF, aka. CW, není možné porovnávat s Fw 190 - a tyto stejně jen při nízkých rychlostech. A Mustanga při vysokých. Ale v celkovém průběhu rychlosti výkrutu ti Fw 190 nechá za sebou všechny stroje z období WWII.
P47 mal asi jednu chybu. Vznikal v prvom rade ako výškový dialkový jednomiestny stíhač a v dobe ked použitie palivových nádrží nebolo štandartom.
Toto není úplně přesné - P47 měl totiž zpočátku dolet mnohem slabší, než na konci své kariéry, kdy byl vybaven dalšími nádržemi + přídavnými nádržemi. P38 byl jediným strojem, který byl schopen bombardéry doprovázet relativně celou cestu.
Cassius napsal:
Jinak při už zmiňované misi Tirpitz dokázala čtveřice p-38 v mánévrovacím boji ovládnout horní oblohu nad nepřátelským letištěm, kdy 4bf a dva fw stroje (vše složené z lionů, mezi nimi esa Pepan, Novotný) byly zničeny nebo utekly, po deseti minutovém manévrovém boji ve výškách 5000-9000m a to snad mluví za vše "o líných kachnách".
Rozkaz, který jsem vydal skupině Bf 109 byl, aby se drželi s P38 co nejdále od lodi, což splnili. Misi mám pořád poměrně dost zaznamenanou v paměti, sám jsem měl 3 nebo 4 sestřely P38 a P51. Jeden P38 se za mě zavěsil, a při pokusu o mé pronásledování ve střemhlavém letu, se rozpadl .
K samotnému zhodnocení P38 vs. P47 - Cassius píše, že P38 je schopen snadněji ustát první útok stroje Luftwaffe. Sám jsem tyto útoky prováděl již mnohokrát a myslím si pravý opak. P38 - pokud letí pomalu - tak je sice schopen vystřihnout podstatně ostřejší zatáčku, než P47 i Fw 190, zhruba na úrovni pozdějších Bf 109 G-6 (o něco slabší..), ale trvá mu velmi dlouho, než se vůbec naklopí na bok. Reakce křidélek zcela odpovídá rozměrům stroje a jeho konfiguraci. Lightning má ze všech klasických stíhaček vůbec nejslabší reakční dobu na hýbnutí kniplem (dle mého názoru jeho největší nevýhod, jakožto soubojové stíhačky) - když vezmeme Fw 190, tak ten naopak jednu z nejlepších. Na všechny manévry reagoval (a i v simulátoru reaguje) okamžitě..podobně jako Jak-3, Spitfire V..etc. Ale toto se spíše označuje za ovladatelnost, nikoliv za "obratnost". Vůbec ohánění se těmito termíny je extrémně ošidná záležitost a i jejich simulování je dost obtížné, byť u "starých" letadel, které už jsou v simulátoru pár let, je to udělané víceméně správně.
Příspěvky: 1619 Místo: Ústí nad Labem Joined: 22.10.05
Posted on 03.06.2006 21:59
Fučida Také jsem zde četl poznámku, že P38 má být neodolným strojem - s tímto nesouhlasím, byl to pořádný kus železa, který něco snesl.
Tak to se pleteš. Tady jde o to, že odolnost motorů Allison, které měl P-38 byla velmi mizerná. Asi taková jako DB u Bf 109. A velikost P-38 je také nevýhoda při útoku na pozemní cíle.
Razo wrote:
Fučida Také jsem zde četl poznámku, že P38 má být neodolným strojem - s tímto nesouhlasím, byl to pořádný kus železa, který něco snesl.
Tak to se pleteš. Tady jde o to, že odolnost motorů Allison, které měl P-38 byla velmi mizerná. Asi taková jako DB u Bf 109. A velikost P-38 je také nevýhoda při útoku na pozemní cíle.
no..nic na tom nebylo tak špatně, jako DB na Bf 109 To je jakási značka neodolnosti. Ale výhodou je právě ten druhý, záložní, motor. Větší rozměry jsou samozřejmě nevýhodou, ale osobně hodnotím výše motor navíc, než 3 metry namíň . On když byl Pratt@Whitney nalousknutej od flaku, tak taky obvykle moc dobře nešlapal - a zde nelze opomenout fakt, že hloubkoví stíhači operovali hluboko v nepřátelském území. Pravda, četl jsem o P47, který s několika ustřelenými válci letěl pár hodin nad Pacifikem a dovalil domů, ale to byla spíš výjimka, podobné věci jsem četl i o německých motorech BMW 801 a v souvislosti s řadovým motorem nikdy. Ale je to relativní.
Příspěvky: 1619 Místo: Ústí nad Labem Joined: 22.10.05
Posted on 03.06.2006 23:39
Právě že nebylo výjimkou, že P@W 2800 fungoval se zásahem ráže 20mm. Tento motor byl právě pověstný svou odolností, to nebyla žádná výjimka a robusní konstrukce Thundra byla na pozemní útoku rozhodně lepší a navíc byl pilot schován za obřím motorem, který fungoval jako pancíř. A to je zase pro mne lepší než motor navíc. Jednoznačně lepší bitevník než P-38.
Neřekl jsem, že není lepším bitevníkem, jen jsem chtěl naznačit, že to rozhodně není jednoznačné. Motor jako lapač střel je dobrý z hlediska ochrany pilota, ale ne ochrany samotného letadla, protože právě motor je jednou z jeho nejcitlivějších součástí. To, že se dočítáš o P47, které se vracely bez válců, neznamená mnoho, protože to nemůžeš jednodeše porovnat s P47, které se kvůli podobnému poškození nevrátily. Navíc P47 má zranitelný turbokompresor. Jako silnější hodnotím i výzbroj P38 i když munice Thunderu..hmmm .
Ale pokud bychom hodnotili nejlepší bitevní stíhačku, pak by jim oběma vypálil rybník náš Fw 190 F/G. Někdy si s tím zalítej, bude se ti líbit, je to prima Maschine.
Příspěvky: 1619 Místo: Ústí nad Labem Joined: 22.10.05
Posted on 04.06.2006 00:32
Než jsem se dal k BAPu Fw bylo moje druhé nejoblíbenější letadlo hned po P-47. Mám rád hvězdicové motory. Letadla s nima jsou tak sexy. Viděl jsi motor P-47 v Kbelích? Když jsem ho viděl, nevěřil jsem, jak je obrovský.
Ale absence raket u Fw do konce roku 1944 je velký problém. Nevím, nevím. Bez nich je to stroj sice velmi kvalitní, ale s malou flexibilitou. Má málo šancí na zásah. V tomto byli spojenci lepší.
Jó jasně němci měli rakety, ale ty se začali objevovat nejdříve koncem roku 1944, ale nikdy nebyly tak masově použity jako u spojenců a většina typů byla dost nekvalitních. Teprve Panzerlitz Pb2 byl dobře použitelný.
A koukám, že v IL-2FB ani nemá možnost nosit rakety. Tak to máte blbý.
P.S. No já bych byl radši bez motoru a živý než mrtvý s jedním motorem.
No já bych bral SC1800 pod Fw 190 - tou stačí trefit správnou světovou stranu a všechno to tam odfoukne Ale tu nám Oleg asi nedá Rakety bitevníci Luftwaffe moc nepoužívali, ale o tomhle zase tak moc informací nemám, musel bych něco načíst.
1stCL_Fucida wrote:
Ale pokud bychom hodnotili nejlepší bitevní stíhačku, pak by jim oběma vypálil rybník náš Fw 190 F/G. Někdy si s tím zalítej, bude se ti líbit, je to prima Maschine.
Pokud jde o lw bitevník, tak rozhodně nejlepší je dora, ještě že je jenom na těch fiktivních mapách. Ta jeho tunovka, klidné chování při zaměřování a kanónová výzbroj, to je prostě žrádlo. Ale holt il je il, ten trumfne všechno, jen jsem zvědavej na to Il-10, jestli to zvrtaj jako tu Il-2 typ3.
Fučida Také jsem zde četl poznámku, že P38 má být neodolným strojem - s tímto nesouhlasím, byl to pořádný kus železa, který něco snesl.
Možná v reálu, ale ve hře téměř jakýkoliv zásah do P38 znamená fatální poškození na které dřív nebo později doletíš, ale rozhodně musíš ihned všeho nechat a modlit se abys to dotáh za frontu. Další nevýhoda je že P-38 hrozně ochotně vzplane a pokud nejsi vysoko, což při protizemních útocích zpravidla člověk není tak si v průšvihu. I když vydrží hořet zpravidla dost dlouho. To P-47 jsem viděl hořet pouze jednou. Nejlepší Jabo stroj ve hře je IMHO asi opravdu Fw (z reálně nasazených ve větším počtu), ale to je součást temné strany a pro mě tudíž značně nebezpečné do nich sedat.
Člověk opravdu musí hodně odlišovat hru a reálnou historii. V reálu se P-47 nestávalo že by museli bojovat např. v poměru 1:1 s německými stíhači v Německu jaro 1945. To si pak mohli dovolit lítat nízko a střílet na vše co se hne.
Fučida Také jsem zde četl poznámku, že P38 má být neodolným strojem - s tímto nesouhlasím, byl to pořádný kus železa, který něco snesl.
Možná v reálu, ale ve hře téměř jakýkoliv zásah do P38 znamená fatální poškození na které dřív nebo později doletíš, ale rozhodně musíš ihned všeho nechat a modlit se abys to dotáh za frontu. Další nevýhoda je že P-38 hrozně ochotně vzplane a pokud nejsi vysoko, což při protizemních útocích zpravidla člověk není tak si v průšvihu. I když vydrží hořet zpravidla dost dlouho. To P-47 jsem viděl hořet pouze jednou. Nejlepší Jabo stroj ve hře je IMHO asi opravdu Fw (z reálně nasazených ve větším počtu), ale to je součást temné strany a pro mě tudíž značně nebezpečné do nich sedat.
Člověk opravdu musí hodně odlišovat hru a reálnou historii. V reálu se P-47 nestávalo že by museli bojovat např. v poměru 1:1 s německými stíhači v Německu jaro 1945. To si pak mohli dovolit lítat nízko a střílet na vše co se hne.
Glume i se zapálenou p-38 jde ve hře ještě v klidu bojovat a dokonce i sestřelovat. Ale to se ti v p-47 nepovede.
1stCL_Fucida wrote:
Ale pokud bychom hodnotili nejlepší bitevní stíhačku, pak by jim oběma vypálil rybník náš Fw 190 F/G. Někdy si s tím zalítej, bude se ti líbit, je to prima Maschine.
Pokud jde o lw bitevník, tak rozhodně nejlepší je dora, ještě že je jenom na těch fiktivních mapách. Ta jeho tunovka, klidné chování při zaměřování a kanónová výzbroj, to je prostě žrádlo. Ale holt il je il, ten trumfne všechno, jen jsem zvědavej na to Il-10, jestli to zvrtaj jako tu Il-2 typ3.
Cassie: Dora nie je bitevník.!!! V dobách ked prišla do služby , plnila stíhacie operácie, okrem pár výnimiek. V tej dobe prechádzali k bitevníckym operáciám i Fw190A, hlavne na západnej fronte.
Fučida :najlepšia bitevnícka stíhacka v WWII. neexistuje.
Mala by mať hviezdicový motor, poriadnu výzbroj, rakety, bomby, a skvelé letové vlastnosti pri zemi a výsledky.
druhé miesto: Typhoon, až na ten motor. Ale výsledky hovoria za všetko.
Tretie miesto: P47, Fw190, Corsair. každý má to svoje za i proti, je to na vela. No trochu mám viac slabost pre Corsaira, ale to hlavne sa týka povojnového obdobia.
1stCL_Fucida wrote:
No já bych bral SC1800 pod Fw 190 - tou stačí trefit správnou světovou stranu a všechno to tam odfoukne Ale tu nám Oleg asi nedá Rakety bitevníci Luftwaffe moc nepoužívali, ale o tomhle zase tak moc informací nemám, musel bych něco načíst.
Rakety a LW. tot je otázka na veky.
Rusi 1939, Spojenci leto 1943, LW - poriadne, fakt poriadne rakety začali až na jar 1945!!!! letky bitevníkov Fw190 v Čechách.
Je a bude velkým otazníkom , ako by sa zmenila tvár leteckej vojny , ak by LW nasadila rakety na Hs129, Ju87 a hlavne na Fw190 od leta 1943.
Ak jedna letka Fw190 a Hs129 vyzbrojená len bombami a kanonmi dokázala zlikvidovať celú ruskú tankovú brigádu u Kurska, tak čo by dokázala LW s raketami. hmm, radšej nemyslieť
1stCL_Fucida wrote:
Ale pokud bychom hodnotili nejlepší bitevní stíhačku, pak by jim oběma vypálil rybník náš Fw 190 F/G. Někdy si s tím zalítej, bude se ti líbit, je to prima Maschine.
Pokud jde o lw bitevník, tak rozhodně nejlepší je dora, ještě že je jenom na těch fiktivních mapách. Ta jeho tunovka, klidné chování při zaměřování a kanónová výzbroj, to je prostě žrádlo. Ale holt il je il, ten trumfne všechno, jen jsem zvědavej na to Il-10, jestli to zvrtaj jako tu Il-2 typ3.
Cassie: Dora nie je bitevník.!!! V dobách ked prišla do služby , plnila stíhacie operácie, okrem pár výnimiek. V tej dobe prechádzali k bitevníckym operáciám i Fw190A, hlavne na západnej fronte.
Fučida :najlepšia bitevnícka stíhacka v WWII. neexistuje.
Mala by mať hviezdicový motor, poriadnu výzbroj, rakety, bomby, a skvelé letové vlastnosti pri zemi a výsledky.
druhé miesto: Typhoon, až na ten motor. Ale výsledky hovoria za všetko.
Tretie miesto: P47, Fw190, Corsair. každý má to svoje za i proti, je to na vela. No trochu mám viac slabost pre Corsaira, ale to hlavne sa týka povojnového obdobia.
Štrvté miesto: zbytok.
Tajpane ta dora byla dělaná jako rychlé letadlo s nosností bomb do jedné tuny. Můžeš si tomu řikat jak chceš, ale prostě to je bitevník. Jinak do služby nikdy nepřišla, tedy kromě těch pár vyhlídkovejch letů na konci války kde ji prostě spojenci viděli při testovacích letech.
1stCL_Fucida wrote:
Ale pokud bychom hodnotili nejlepší bitevní stíhačku, pak by jim oběma vypálil rybník náš Fw 190 F/G. Někdy si s tím zalítej, bude se ti líbit, je to prima Maschine.
Pokud jde o lw bitevník, tak rozhodně nejlepší je dora, ještě že je jenom na těch fiktivních mapách. Ta jeho tunovka, klidné chování při zaměřování a kanónová výzbroj, to je prostě žrádlo. Ale holt il je il, ten trumfne všechno, jen jsem zvědavej na to Il-10, jestli to zvrtaj jako tu Il-2 typ3.
Cassie: Dora nie je bitevník.!!! V dobách ked prišla do služby , plnila stíhacie operácie, okrem pár výnimiek. V tej dobe prechádzali k bitevníckym operáciám i Fw190A, hlavne na západnej fronte.
Fučida :najlepšia bitevnícka stíhacka v WWII. neexistuje.
Mala by mať hviezdicový motor, poriadnu výzbroj, rakety, bomby, a skvelé letové vlastnosti pri zemi a výsledky.
druhé miesto: Typhoon, až na ten motor. Ale výsledky hovoria za všetko.
Tretie miesto: P47, Fw190, Corsair. každý má to svoje za i proti, je to na vela. No trochu mám viac slabost pre Corsaira, ale to hlavne sa týka povojnového obdobia.
Štrvté miesto: zbytok.
Tajpane ta dora byla dělaná jako rychlé letadlo s nosností bomb do jedné tuny. Můžeš si tomu řikat jak chceš, ale prostě to je bitevník. Jinak do služby nikdy nepřišla, tedy kromě těch pár vyhlídkovejch letů na konci války kde ji prostě spojenci viděli při testovacích letech.
ježiši Cassie, netráp ma. Bugsi , ty máš určite vela zdrojov. Prosím ta, niekde nájdi monografiu Fw190D9/Ta152 je aj v češtine, zoscanuj , daj na FTP, A ty Cassie si ju povinne prečítaj. Vopred dakujem.
Tajpane to je holej fakt, dora prostě byla stavěná jako rychlej stíhač se schopností nést až tunu bomb, takže jakýpak copak, prostě to je bitevník a basta. Na co by asi jinak byla v doře pumovnice?
606_Druindin 20.11.2018 10:24 čus borci, Cass to tu asi moc nečte, jak ho uvidím na TSku tak mu řeknu, že tu má nějaky veterány.
Nebo se za nim stavte na TSku SVK (www.vwings.net)
Kubrt 20.11.2018 07:56 Zdar, Cassi, co přesně za BoX je třeba pro lítání v dnešní době? Stačí Stalingrad? Možná bych oprášil joy a pedály...Díky...
Razo 20.11.2018 00:01 Jsem to o Davidovi nejdřív vůbec nepobral. Ach jó. 39,život je sviňa.
Razo 19.11.2018 23:51 Teda to koukám, že stránky fungují. Udělali jste mi radost. Je hezké si zavzpomínat.
Kubrt 18.11.2018 17:55 Zdar všem po více než 10-ti letech. Vidím, že naděje na obnovení letky žije? ex 3BAP_Kubrt