Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
Chroust
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 4271
Místo: Zábřeh
Joined: 18.10.05 |
Posted on 31.10.2017 07:13 |
|
|
Prvni smrt.. mel jsem cekat na Momika. Druha smrt, tady fakt nevim, zdalo se mi ze jsem nejvejs, jednou jsem se spustil za fokacem ze ho dojedu.. ale dojel me druhej. V prvni i druhym pripade jsem sice brejkoval, ale blbe, nejsem zvyklej ze se me bude fokr tak dlouho drzet, pocital jsem jen z pruletama. Jinak strasne vaham z utokama protoze si nejsem jistej co to je za ero |
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 31.10.2017 11:41 |
|
|
http://il2expert.ru/en/stats/sortie/90?tourid=8&miss=424&sess=10
Situace vypadala pod kontrolou, pustil jsem se do pronásledování poškozeného Punkáče. Barry mu přilétl agresivně na pomoc, ale díky varování JDýho se stal brzo naší obětí, ale místo postupného ústupu, se tam chlapci začali točit a já tomu včas nezavelel. Stal jsem se obětí nějakého befka, které na mne zaútočilo ze spodu, ale i přes nekonkrétní varování, jsem ho neviděl a nevěděl jak mám na to zareagovat.
U země u nich v týlu, nemůžeme bojovat na jednom místě déle jak jednu až dvě minuty i přes to že máme převahu. Měl jsem to více řídit
http://il2expert.ru/en/stats/sortie/90?tourid=8&miss=454&sess=255
Po útoku na frontový cíl jsme byli jak eskorta (3) tak bombři (4-5) pod tlakem Němcům. Moc rychle jsem ztratil výšku a neodolal jsem útoku na štuku a přišel jsem tak o cca 5 minut ústupového boje. Horší bylo že utloukli i Druidina.
Situace byla výrazně špatná, ale útokem na štuku jsem to nevylepšil. Měl jsem více myslet na záchranu, než na kořist.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.
Upraveno: Cassius Chaerea on 31.10.2017 15:20 |
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
_Vasilij
Letec
Příspěvky: 441
Místo: Zašová
Joined: 18.10.05 |
Posted on 31.10.2017 19:08 |
|
|
1. smrt: úplně první let s Yakem 1b, hurá konečně super letadlo. Musím se s ním vrátit na letiště, říkám si. Jo a budu opatrný.
Chroust už někde v cílové oblasti, máme se najít. jo, našli - ale pozdě. On už byl v obklíčení fockewulfů a já jako kamarád mu jdu napomoc. Pozdě pro něj. Brzo pro mě. V přesile jsme padli.
Za prvé on měl čekat někde po čertech blíž na východ. Já se měl dekovat když jsem viděl situaci zoufalou.
Podcenění nepřítele, nekázeň, vůbec jsem tam neměl vlétat. Přemýšlet hlavou a né kolenem.
Pouštět se jen do bojů, které má člověk pod kontrolou.
Druhý let. bojujeme s Cassem někde nad Erikou. Né, to není ta s kudrnatýma vlasama ze školy... já a ještě jeden Yak kroužíme divoké spirály s Befkem (KG200 - jo oni s tím umí kroutit) Přesto jsem ho zapálil. Už jsem se dekoval pryč. ALE - byli jsme velice blízko nepřátelskému území, přilétávali jeden kontakt za druhým (Pochopitelně, sakra) a tak mě jeden fokáč ošil v momentě, kdy jsem se nedíval.
- Nepouštět se do bojů alá dogfight, alá zběsilý dogfight, blízko nepřítele. Anebo když nejsi pokrytý kámošem, který tě hlídá. Takhle to logicky muselo být jen otázkou času. Štěstí člověk může sice mít, ale né když dělá jednu kokotinu za druhou a ještě v tom pokračuje.
Měli jsme se dříve stáhnout z bojů. Neexistuje něco takového, že hele je tam člen mojí letky, musím mu pomoct - Nemusím, do takovéhle situace se hlavně on sám vůbec neměl dostat. V tak inkriminované oblasti se netočit. Dělat jen průlety, navíc být neustále ve dvojici a vzájemně se hlídat. Pakliže se jeden chce pustit do točení, druhý musí být volný a hlídat ho. Pakliže přiletí další kontakt, pokud to jde, odpoutat se z boje a zmizet. Dokud není zase jasná a bezpečná situace.
Dlouho se potulujeme v nebezpečných situacích a naivně očekáváme, že to nějak vyjde. Nevyjde.
Třetí let. Z pěti padám na vláček kontaktů nad zemí. Sundám jednoho fokáče a odpoutávám se do svíčky. říkajíc si, že vyletím zase o dva kiláky výš. protože jsem tam dole fakt měl 700km/h. Nahoře na minimálce vidím, že za mnou visí befko a pálí. podcenil jsem nepřítele. pozdě si zkontroloval šestku. v momentě kdy střílel, jsem nedostatečně agresivně prováděl úhybný manévr. naivně očekávajíc, že se stejně netrefí,.
- Nepředpokládat ! -. nikdy! - nepředpokládat, že v tak krátké chvíli se ti nikdo nemůže dostat na šestku. Nepředpokládat že nepřítel není eso a že tě nesejme na takovou vzdálenost. Nepředpokládat že máš více energie. Tím vším si musíš být jist! - Pakliže jen očekáváš, že to nějak vyjde - nevyjde to. Musíš si tím být jistý a mít danou situaci stále pod takovou kontrolou, že je to pro tebe bezpečné. Pakliže to tak nemáš, udělat co nejdřvbíce všechno proto, abys to tak měl, ale hlavně neočekávat, nepředpokládat, nedomnívat se a nemyslet si, že ...
nějaká letadla nahrazena, ale hlavně jsem Cassi přelítnul 5 Pešek, takže já mám splněno
|
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 31.10.2017 21:28 |
|
|
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
Chroust
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 4271
Místo: Zábřeh
Joined: 18.10.05 |
Posted on 02.11.2017 08:40 |
|
|
Vcera celkem dobry, sice jsem nic nesetrelil, ale jedno befku v manevrech fakt spadlo a s necim jsem snad pomohl. Jinak do problemu jsem se vzdy dostal kdyz jsme leteli v klidu ve dvojici a ja tak nak asi moc veril tomu druhymu ze me pohlida, takze jsem se tolikrat neohlizel za sebe s tim, ze moji prdel sleduje ten druhej stejne jako ja jemu. Je fakt ze jsem mel Momikovi u druhyho letu rict at me spomali. Zda se ze kdyz tocime a ten co toci vnitrni zatacku toci hned na kurz a ani nezpomali.. tak proste nemam sanci ho hned dohnat, uprednostnil bych "taktickou" zatacku :-)
Taktická zatáčka umožňuje elementu pohotově změnit směřování při zachování bojového roztažení a udržování vizuálního pokrytí zadní polosféry. Finta je ve výměně míst tím že „vnější“ letoun zatočí dřív. Zatímco „vnitřní“ letoun stále pokračuje starým kursem, při spozorování že jeho wingman sklouzl na pátou nebo sedmou hodinu, také začne točit. Je to jednoduché jakmile tomu přijdete na kloub.
EDIT: letadla nahradim v nedeli
Upraveno: Chroust on 02.11.2017 08:40 |
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 02.11.2017 09:02 |
|
|
Jak tě včera sjeli ty dvě befka včetně benzínového Wernera, tak jsem tě moc nekontroloval, protože jsem hlídal situaci vepředu pod námi, kde byl Dzori, který se chystal k útoku a já čekal že bude mít problémy, právě s benzínem a dalšími befky v oblasti. Ano byla možnost se slétnout, ale neudržel bych přehled o situaci u cíle. Ve chvíli kdy nemáme formaci vedle sebe, koukej za sebe furt. Ten benzín musel za námi udělat ostrý manévr a pak nás minimálně minutu stahovat, to druhé befko mohlo přiletět z výšky a v podstatě mohlo uniknout naší pozornosti. Ale ten benzín to byla závažná chyba nás obou.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
Chroust
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 4271
Místo: Zábřeh
Joined: 18.10.05 |
Posted on 02.11.2017 09:13 |
|
|
Nevim, nekoukam za sebe porad, ale parkrat do minutu urco, bud jsem ho mel nekde blbe za erem niz, nebo jako fakt nevim, ale ze by letel za nama na sestce celou tu dobu se mi nezda. To bys ho nasel i ty predtim nekdy.. |
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 02.11.2017 09:32 |
|
|
Chroust wrote:
Nevim, nekoukam za sebe porad, ale parkrat do minutu urco, bud jsem ho mel nekde blbe za erem niz, nebo jako fakt nevim, ale ze by letel za nama na sestce celou tu dobu se mi nezda. To bys ho nasel i ty predtim nekdy.. Byl to ten samej, který se odpoutal klesavým letem na sever, zatímco my pokračovali letem do u od jihozápadu na sever.
Nahrávejte ty lety, pro vyhodnocování takovýchto situací.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.
Upraveno: Cassius Chaerea on 02.11.2017 09:33 |
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
Chroust
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 4271
Místo: Zábřeh
Joined: 18.10.05 |
Posted on 02.11.2017 09:40 |
|
|
Ja i kdybych to nahraval, nemam cas si to pustit :-D |
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 02.11.2017 10:29 |
|
|
Tak to pošleš mě a já si to pustím.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
606_Druindin
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 6
Joined: 04.03.17 |
Posted on 02.11.2017 11:06 |
|
|
Esli je to echt důležity tak já ve filmotéce ze včerejška něco vyštrachám, ale pošlete kterej let chcete. |
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 02.11.2017 11:22 |
|
|
Ten předposlední hromadný. Ten let předtím, než jsme ztratili ty křidélka.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
David
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1306
Místo: Kolín
Joined: 07.12.06 |
Posted on 02.11.2017 16:57 |
|
|
Chroustovi ten manevrkill můžu dosvědčit .viděl jsem explozi v lese ..
1+1=3 (Bernard Werber)
Jsou skvrny které nelze vyčistit bez porušení podstaty látky. (Nápis na lístku z čistírny oděvů) B.Hrabal |
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
David
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1306
Místo: Kolín
Joined: 07.12.06 |
Posted on 02.11.2017 17:01 |
|
|
Ten bezínovej Werner to na vás zvedal zespod .Asi šel pod vás takže jste ho neviděli a pak to vytáhl nahoru .. Jestli si to dobře vybavuju ,v tom fofru to všecko splívá .
1+1=3 (Bernard Werber)
Jsou skvrny které nelze vyčistit bez porušení podstaty látky. (Nápis na lístku z čistírny oděvů) B.Hrabal |
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
606_Druindin
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 6
Joined: 04.03.17 |
Posted on 02.11.2017 17:17 |
|
|
Cassius Chaerea wrote:
Ten předposlední hromadný. Ten let předtím, než jsme ztratili ty křidélka.
Tož mám jenom jedno video ze včerejška a to s těma křidýlkama. Sem myslel že sem nahrával i předtím, ale nejni to tam. |
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
Wolf
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 214
Místo: Opava
Joined: 06.10.07 |
Posted on 02.11.2017 17:35 |
|
|
1.11.2017-3 let
[url]http://72ag-ded.ru:81/en/sortie/319339/?tour=13[/url]
Letěl jsem s Vasilkem,a pod sebou jsem spatřil jak jeden Fw-190 masíruje našeho Jaka,zavelel jsem k útoku.Nakonec tam byly Foky dvě,pustil jsem se do souboje věříc že je sundáme,ale Vasilek zůstal nahoře ve cca 3000m.V marném souboji a bez věrného druha mi poškodili motor a musel jsem nouzově přistát v poli.
Letadlo nahrazeno.
1.11.2017-4 let
[url]http://72ag-ded.ru:81/en/sortie/319395/?tour=13[/url]
Napadl jsem Fw-190 a poškodil ho,při úhybném manévru mě poškodila druhá Foka,otočil jsem směr východ.Začal mě pronásledovat Bf-109,po delším letu jsem se rozhodl se s ním utkat,ale při nůžkách z levotočivé zatáčky do pravotočivé mě z nepochopitelného úhlu dal PK.Byl to kroutič Achilles.Škoda...
Letadlo nahrazeno.
|
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
_Vasilij
Letec
Příspěvky: 441
Místo: Zašová
Joined: 18.10.05 |
Posted on 02.11.2017 21:33 |
|
|
Drahý soudruhu, pro tebe jen Vasil.
Zavelel jsi drž si výšku. O tom že míníš spadnou ze 4 km na nulu jsi necekl ani slovo, Z té drtivé výškové nadvlády jsi se sakra nemohl při sebelepší vůli dostat před laufy druhého, ledaže bys udělal úplnou nesmyslovinu a začal tam s ním dole točit. Marný souboj to pro tebe byl, když jsi ho provedl od A až do Zet úplně špatně. Nesváděj příště prosím svou chybu na druhé. A frustraci si prosím taky nevylévej na druhé, není to profesionální chování. Kecvy o tom, že tak to ve sportu chodí si nech pro nepřítele a né pro někoho kdo létá za tvoji stranu. Dík,
|
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 03.11.2017 05:59 |
|
|
http://il2expert.ru/en/stats/sortie/90?tourid=8&miss=493&sess=159
Při ústupu s Vasilem zasažen fokáčem do křídla a pak od befka zbloudilou kulí do náběžky směrovky, která se poroučela i se směrovkou.
Špatně jsem vyhodnotil situaci a díky špatné komunikaci jsme nezvládli ani ústupový boj.
http://il2expert.ru/en/stats/sortie/90?tourid=8&miss=494&sess=209
Při návratu do boje, kde už je i David jsem si všiml dostoupávajícího befka. Špatně jsem provedl stoupavý obrat, při kterém mě zasáhl do motoru a zničil mi generátor těžiště. Letadlo se stalo při manévru neovladatelné.
Chybný manévr.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí. |
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
David
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 1306
Místo: Kolín
Joined: 07.12.06 |
Posted on 03.11.2017 07:51 |
|
|
[url]http://72ag-ded.ru:81/en/sortie/log/320549/?tour=13[/url]
Vstupuju do boje se dvěma bf .očividně nespolupracují .zaspodu se řadím za jedno ,druhé letí od nás . No a třetí padá za mě a trefuje se .Ustupuju a on mě uklobává až si o mě ohnul vrtulu .
Nebyly jsme pohromadě a postupně si chodily pro průser k tý samý přesile .
1+1=3 (Bernard Werber)
Jsou skvrny které nelze vyčistit bez porušení podstaty látky. (Nápis na lístku z čistírny oděvů) B.Hrabal |
|
Autor |
RE: Reporty - ztracené stroje Random Expert |
Cassius Chaerea
Letec
Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05 |
Posted on 12.12.2017 21:05 |
|
|
Prohráli jsme 3:0 kvůli našim vlastním chybám v souboji s lionama, kde kdyby se nechybovalo mohli 1-2 lioni umřít a my odletět. Tohle je pro mne osobně potupná porážka a nemůžu házet na nikoho vinu než na nás tři.
Nemám záznam, nemůžu tedy objektivně říci, co jsme udělali za chyby,
Ve chvíli kdy jsem hlásil: "Nižší letadlo v protikurzu...již za váma...a z leva se k vám blíží další vyšší letadlo...vemte si toho vyššího a já jdu po tom spodním...
Co se tam stalo?
Než jsem dokončil poslední větu viděl jsem Wolfa ve splitu S za spodního enemáka, to chyba dle mého nebyla. Byla to rychlá a vhodná reakce na vzdalujícího se nepřítele.
Ale kam si v tu chvíli dál Davide letěl, že zatímco Wolf šel dolů a za ním ten levej fokáč a já za tím fokářem, tak jaký si měl směr že ses od nás tak vzdálil? Si musel buď letět dál rovně nebo do leva. Každopádně tímto jsme se v prvních 30 sekundách rozpadli na dva souboje.
Wolfe jak ses tam nechal sežrat to nelze prostě obhájit a dej si na tohle pozor! Není nic důležitější než tvůj zatracenej život, na kterým nepřímo závisí i ten můj a Davida.
V následujících 10-15 vteřinách po sestřelení Wolfa se ta samá situace opakovala u mne. Měl jsem Wolfova fokáče před sebou a do deseti vteřin by byl na sračky, žel všiml jsem si na prdeli Němce (také jsem čekal, že by mi varování mohl dát David, ale lepší prověřit, než spoléhat) a místo killu jsem si snažil zachránit kejhák, což se mi moc nepovedlo, neb jsem v obraném manévru usnul a probral se na úrovni mraků.
V nižší výšce polevily útoky na mne a začal jsem svůj stroj točit zpátky, kde jsem tušil Davida. David tam byl, ale opět jsem jej dokázal identifikovat až ve chvíli kdy si stěžoval, že byl zasažen.
V tu chvíli spolupráce by byla těžká, spíše už nešlo uletět, každopádně se dalo přežít mnohem déle. Nepřátele byli před námi, mezi námi a po každým z nás nějaký najetý šel. V tu chvíli není nic podstatnějšího, než pozice tvého spolubojovníka, bandity za tvým spolubojovníkem a bandity co je ti nejblíže na šesté. Všechny manévry pak musí být o tom, že ty se musíš pokusit odehnat banditu za tvým spolubojovníkem a sám musíš napomáhat tvému spolubojovníku k odehnání tvého bandity.
Situace byla taková, že jsem nedokázal na Davidova banditu účinně vystřelit, za to on po Davidovi ano.
Obrat k Davidovi mi sebral z přežití cca 20-30 km prostoru, kdy jsem mohl ustupovat pod tlakem dolétávajících lionů, takhle jsem se ocitl u země v průměrné rychlosti a po 1-2 minutách jsem seděl v poli, protože jsem moc potlačil při jednom uhýbání.
Času bylo v tom souboji málo, vše bylo hektické, proto se zamyslete jestli v takových momentech neřešíte až příliš mnoho podružných věcí Třeba hledání enemáků dále než je vlastní prdel a prdel vašich spolubojovníků. A někteří se zamyslete, jestli neřešíte zase příliš málo ve chvíli kdy vidíte Němce.
Rozhodně chci kluci od vás report, vše co jste zaznamenali a co považujete, že jsme udělali v souboji blbě. Technické záležitosti jako dohlednost dotů atd., z toho vypustě.
Jo a mám poslední dva dny horečku, tak mám ke svému cholerismu a egocentrismu ještě jednu omluvenku proč jsem se dnes na náš výkon tak naštval. Ale zítra je také den a byl bych moc rád, když to bude den odplaty.
Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.
Upraveno: Cassius Chaerea on 12.12.2017 21:18 |
|