3.IAP Stalinovi Sokoli
Domů Diskusní Fórum Foto Galerie Články Odkazy Hledání22.11.2024 08:47
Hangár
O nás
Pravidla letky
Přidej se


Řády a medaile
Hodnosti

Kalendář akcí
Kdo je zde
Anonym Online: 3
Žádný uživatel Online

Registrovaných uživatelů: 260
Neaktivní: 2
Nejnovější: Mira
Téma
Nejnovější téma
Kultura
Klub přátel páte...
eto znaes??!!
Crusader Kings 2
Reporty - ztracené ...
Nejčtenější téma
Klub přátel pá... [1912]
Liw [445]
BAP nebo ŠAP? [430]
Historická fota [368]
Modýlky [309]
Zobrazit vlákno
3.IAP Stalinovi Sokoli | Diskusní Fórum - Verejné | Historie
Autor Cover B17 - taktika, všeobecne
Tajpan
Registrovaný uživatel

Příspěvky: 683
Joined: 19.10.05
Posted on 17.05.2006 18:17
Behom prvého roku sa velenie USSAF pokúšalo o ochranu svojich bombardérov tak, že okolo zväzu B17 rozmiestnovalo formácie stíhačiek. Rýchlo sa prejavilo , že to stíhačkám zväzuje ruky, značne obmedzuje slobodu pohybu v boji a tím aj znižuje účinnosť ochrany.v každom prípade nebolo viazanie vlastných stíhačov v blízkosti formácie B17 príliš dobrým nápadom ked vypukol boj, pretože schopnosti rozpoznávania lietadiel nebola u strelcov bombardérov príliš vysoká ,hned strielali po všetkom , čo im pripomínalo Bf-ko.

Riešením bolo hliadkovanie v dostatočnej vzdialenosti od B17 a udržovanie relatívnej vysokej rýchlosti tak, aby to umožnovalo rýchlu reakciu v prípade napadnutia.

Základnou stíhacou jednotkou USSAF bola skupina Fighter Group ,FG, tvorená troma perutami Fighter Sguadron ,FS, po 16 stíhačiek. typické doprovodné krytie zajištovali dve letky po 8 stíhačiek vo volnej formácii po stranách zväzu B17 a dve dalšie letky z prevýšenia asi 900 m nad nimi.
Tie neustále menili smer, klúčkovali, tak, aby mohli udržovať vysokú cestovnú rýchlost a bombardérom neulietli. Naviac jedna peruť letela ako horné krytie omnoho viac vo slnku a letela asi 16km vpredu pred zväzom.

Narozdiel od Bitky o Británii, bola LW vopred informovaná radarom. To jej umožnovalo vytvoriť dostatočne velké formácie s predstihom. Úvodný hromadný prepad mal podobu čelných útokov, pri ktorom sa im vždy podarilo poškodiť niekolko bombardérov. Tie sa museli oddeliť od svojho sväzu. Potom sa Jagdflieger rozdelili do sekcií jednotlivo útočiacich strojov, ale hlavne sa sústredovali na poškodené bombardéry.

Verilo sa , že úvodní útok včas spozoruje vedúca doprovodná stíhacia skupina, ktorá zaujímala výhodnú polohu vysoko vo slnku a mohla zasiahnuť a rozbiť útočnú formáciu LW skorej , než stačí udrieť na B17.Plán ale často zlyhával, preto sa zachytenie premienalo v závod, v ktorom sa nemecké stíhačky rútili čelne k bombardérom prenasledové Americkými stíhačkami. Potom prelietli okolo bombardovacieho zväazu, ktorého strelci pálili na všetko , čo nemalo štyri motory. Akonáhle vypukla bitka, formácie stíhačov sa rozpadli a už len málokedy sa dokázali sformovať. Piloti sa snažili zostať v dvojiciach , ale ani to sa vždy nedarilo a pre osamelého spojeneckého pilota nebol vzdušný priestor nad Nemeckom zdravý. Preto ktokolvek sa oddelil od svojej jednotky, okamžite sa snažil pripojiť k najbližšiemu kolegovi.

Typickou akciou nad Nemeckom bola ochrana oneskorencov. Len málokedy sa podarilo zostreliť bombardér jedným útokom. Kto sa stratil utrpel najprv nejaké poškodenie, po ktorých musel spomaliť a opustiť priestor priestor vzájomnej ochrany. Potom sa stal snadným cielom pre Jagdfliegers. Pokial mali stíhači dostatok paliva , boli na ochranu poškodených B17 vyčlenené dvojice poskytujúcim osamelým B17 aspon čiastočnú ochranu. Inak sa stíhači vracali domov letom nízsko nad zemou, pri ktorom ostrelovali všetky pozemné ciele , čo stálo ich zničiť.

V neskoršom období vojny sa pre ochranné stíhačky stali nočnou morou Me262. Boli príliš rýchle,aby sa mohli dostihnúť a tak bolo nemožné odohnať ich od zväzu B17. Bolo spočítané , že na jednu 262 bolo treba 8 strojov P51. ty museli sa neustále snažiť skrížuť dráhu letu zátačkami o menšom polomeri. Proti hromadnému útoku viacerých Me262 už žiadny praktický spôsob ochrany neexistoval. Jedine účinné sa stalo hliadkovanie nad základnami Me262.



Přihlášení
Uživatel

Heslo



Registrace
Klikni zde pro registraci.

Zapomenuté heslo?
Požádejte o nové zde..
Poznámky
K odeslání musíte být přihlášen!

Wolf
14.12.2018 19:43
Kubrte a Razo servus...

Cassius Chaerea
20.11.2018 17:03
Stavte se večer někdy na TS SVK.

Cassius Chaerea
20.11.2018 17:02
Ahoj Kubrta a ahoj Razo. http://3iap.4fan.cz/print
.php?type=N&item_id=152


606_Druindin
20.11.2018 10:24
čus borci, Cass to tu asi moc nečte, jak ho uvidím na TSku tak mu řeknu, že tu má nějaky veterány. Nebo se za nim stavte na TSku SVK (www.vwings.net)

Kubrt
20.11.2018 07:56
Zdar, Cassi, co přesně za BoX je třeba pro lítání v dnešní době? Stačí Stalingrad? Možná bych oprášil joy a pedály...Díky...

Razo
20.11.2018 00:01
Jsem to o Davidovi nejdřív vůbec nepobral. Ach jó. 39,život je sviňa.

Razo
19.11.2018 23:51
Teda to koukám, že stránky fungují. Udělali jste mi radost. Je hezké si zavzpomínat.

Kubrt
18.11.2018 17:55
Zdar všem po více než 10-ti letech. Vidím, že naděje na obnovení letky žije? ex 3BAP_Kubrt

Wolf
07.10.2018 17:03
Upřímnou soustrast.

Dryjo
06.10.2018 22:56
Upřímnou soustrast

Archiv poznámek
Překlad: Plooskie
Copyright © 2005