- Horší rozlišení, nečitelné kontakty na vzdálenosti ještě 200m, Úplně mizející kontakty vůči tmavé obloze, vůči tmavým lesům.
- Zapomeňte na pohodlí u monitoru. Kde stačilo s track-irem otočit hlavou o 20° a viděli jste dozadu. Tady jste přímo v reálném kokpitu. Takže pokud chcete vidět dozadu, musíte hlavu skutečně otočit o 180°!! Protože to na krku nedáte, musíte natočit i celý trup. Hlavu si div neukroutíte při letu, a hledání kontaktů. Není to fakt sranda. (Já jsem vás varoval)
- Neustále se při rozhlížení boucháte do stěn kokpitu. Sklo vás nepustí dál, narazíte, musíte hlavou couvnout a prostě se dál nepodíváte. (Na expert mapách)
- Máte omezené periferní vidění. je to jako se koukat dalekohledem (o něco lepší teda), ale ten nepatrný kruhový okraj po stranách vnímáte a může to vyvolávat nevědomé ztísňující pocity, že nemáte dokonalý přehled o okolí. Či jakoby vás někdo, něco omezovalo. Je třeba to vzít na vědomí a postavit se tomu čelem.
- Asi vám bude při prvním letu špatně. Tak špatně, že si řeknete: za to jsem utrácel tolik peněz, aby mi bylo špatně? Zkusíte horskou dráhu, celí se zpotíte a už to nebudete chtít dát zpátky na hlavu. Ale mám i dobrou zprávu, časem se to zlepšuje až to úplně přejde. Dnes můžu dělat kotrmelce, přemety utažené zatáčky s tím, že hlava se točí kde ji napadne, a špatně mi není. Ale vždycky je lepší být najezený, mít plný žaludek, být vyspaný, nechlastat tolik, však to znáte.
Dnes jediné, co ještě pociťuji, je když s letadlem přistávám a jedu stále po dráze až se úplně zastavím, v ten moment má tělo tendenci jít ještě jakoby kupředu. Čím razantněji zastavím, tím více má tělo tendenci pokračovat ...
- Zkusil jsem dnes letět na serveru s ikonami, ale sám jsem si ty ikony vypnul, takže trénink na reál. Na těchto mapách mívám obvykle 8 sestřelů za jednu mapu (1 hod) a někdy i nula smrt. Při vypnutých ikonách, 0 sestřelů, 8x smrt. Zásadní rozdíl. Dvě befka jsem si ještě hlídal, ale třetí nalétávající fokáč už prostě vidět nebyl. A pokud na tebe padá přímo seshora, tak nemáš šanci. Dobré příležitosti promrháváš tím, že rozeznáváš zda je to tvůj nebo cizí. Je po čertech těžké sledovat cíle, rozeznávat je a prostě nemáte počítač, který sleduje dvacet cílů jako v moderních letadlech. Než tou hlavou skutečně někam otočíte, než ten trup dostanete zpátky, chvíli to trvá, ztrácíte čas, je to prostě těžší, než na monitoru. Ale reálnější. Ty výkony, které podáváme v simulátorech na monitoru, jsou několikanásobně dál, než co zvládli piloti v druhé světové. Tam skutečně hrálo roli, máš odlesk na skle kokpitu, ztrácíš kontakt a zapomeň na sestřel. Nedovedu si předsatavit, jak se mohli furt otáčet dozadu, v leteckých kombinézách, s přilbou, .... asi to nebyla sranda.
A teď proč si ji pořídit:
- Stojíte na stojánce a vedle vás migy nalevo i napravo. Vidíte skutečná letadla stojící vedle víás. Když nahodí motory a z výfuků se vyhrnou plameny, jste blahem bez sebe.
- Prolétáváte mrakem a nad ním vidíte řadu 6 Štuk, které právě přepadávají přes křídlo jdouc na útok. Vidíte je v reálném prostoru - nepopsatelný zážitek.
- První střelba ve VR na cíl - vidíte přesně kam jdou kulky, máte přesný přehled o prostoru i vzdálenosti, Je to tak reálné!
- Prolétáváte okolo manévrujících letadel, Kroutíte hlavou abyste je sledovali a jejich letadla se přitom různě natáčí. Je to úžasné, ten dojem a ony ty letadla skutečně létají ve 3D prostoru.
- Přistanete a vedle vás je řídící věž. Skutečně má výšku a ten barák tam skutečně vedle vás stojí. Prostě paráda. Stejně jako stromy, kopce, hory, atd....
- Až se vám rozmázne olej na skle a celý přední štít bude zamazaný, asi si cvrnknete do kalhot, jako já.
- 3D zvuk, kulky letící vlevo skutečně letí vlevo. Letadlo přelétávající nahoře nad vámi do prava tam skutečně letí. Podle zvuku motoru nepřátelského letadla poznáte, zda je za vámi, nad vámi nebo prolétne vlevo dole...
- Není to žádné, vy jste v obýváku a Stalingrad je na plochém monitoru. Vy sami jste v letadle nad Stalingradem. Vrtule rozráží vzduch před vámi, cítíte sílu letadla, vidíte trup a plechové kryty, odlesky na budíkách a stíny v kokpitu. Obraz před vámi je skutečně ztížen silou skla, jeho zašpiněním. Dole pod vámi ubíhají továrny rozbitého stalingradu, hustý kouř stoupá vedle vás a napravo prolétává dvojice Yaků. Tohle už není hra. To je skutečná realita. Vy jste přímo v tom a až když po 4 hodinách sundáte brýle, vzpomenete si že sedíte vlastně ve svém pokojíku a že je 21 století a vy zítra musíte do práce. Oh, jaká škoda.
- První vzlet z letiště, první přistání, první sestřel nepřátelského letadla, kdy z něj jde kouř a posléze okolo vás padají trosky.... Přesně jako v dobových záběrech, ale nehledíte na to z plátna kina. Jste přímo tam a ty trosky létají vám okolo hlavy.
- Až vám nepřítel prostřílí křídlo, vy se na něj podíváte a uvidíte trhlinu, která se šíří a začne se trhat celé křídlo, které následně mizí za vámi, tak budete křičet... Ježíííš, to je nádhera, prosím ještě jednou !!!!
- Dáte si vnější pohled a vidíte reálné 3d letadlo před vámi. Když ve vzduchu na minimálce vrazíte do nepřítele a sledujete jak se kde co láme, padá a trhá, tak je vám opět jedno, že jste kaput, ale prostě tohle chcete vidět znova.
- Teprve ve VR je prolétávání těsně nad zemí mezi stromy po čertech snazší. Víte úplně přesně, jestli tím křídlem ještě o tenhle strom zavadíte, anebo ne. Máte ho nadosah.
- Pokaždé když kolem vás těsně prolétne letadlo, když vedle vás do země narazí a bouchne, když vidíte kotrmelce, výbuchy, tak chcete víc a víc.
- Když odsunete překryt kabiny, i když je to blbost, zdá se vám, že se do kokpitu skutečně vehnal čerstvý vzduch.
- Když z vodorovného letu přecházíte do stoupavé zatáčky a nejprve jen křidélky a pak ještě vykopnete i směrovku tak cítíte jak se letadlo vytáčí. Náramný pocit při pohledu na křídlo. A řeknete si: Jo tohle je skutečné létání.
- Otevřený kokpit v I16 je zážitek. Prostorné a proskleněné kokpity bombardérů jako Pe2, He111, jsou zážitek.
Ano, poznávání kontaktů je zásadní pro to, jestli budete esem, anebo věčným terčem.
Ale Nikdy už neztratím ani minutu tím, že bych ještě někdy hrál na monitoru. Jednou jsem vyzkoušel VR a nikdy zpátky. O sestřely už vám nejde, ne, protože se při každém letu kocháte. Na hlavě máte brýle a dole otevřenou hubu dokořán, protože to, co vidíte, to co prožíváte vás nepřestává fascinovat. Každý start, každé přistání je neskutečným zážitkem. Každý pohled na letadla i z vnějšího pohledu je zážitkem. Odlesky, stíny, nýty, to vše vás fascinuje znovu a znovu. A je jedno jestli sedíte v Išakovi, Migu anebo Lavočce. Je vám jedno co má jakou stoupavost, kanóny, či manévrovatelnost, každé letadlo je nádherné, prostě proto, že v něm můžete skutečně sedět a letět. A to vám právě umožní VR.
Čekal jsem, že to bude síla a že se mi to bude líbit. Ale že to naprosto předčí má očekávání, to už ne. Naše dětské sny se splnily, Můžeme létat v letadlech doma v obýváku.
Teď létám na toto nastavení:
Balanced, stíny medium, distant landschape 2x, grass standard, mirror off, AA off
rozlišení 640x480 (slouží jen pro obraz na monitoru, v brýlích ti to jede vždy na plných 2160x1200)
Z nastavení nahoře zapnuto jen : 3DHDM (takže obraz do brýlí) a Sharpness - pro lepší ostrost obrazu, i lepší čtení textů, vše ostatní off
když mám zapnutý ASW píše mi to 45fps. V náročných mapách (stalingrad s flakem a 20 letadel ve vzduchu mï to někdy i spadne na 20 a to už je obraz sekaný, někdy vypadne i zvuk) - musím restartovat hru. V nenáročných situacích je 45 stabilních, obraz plynulý.
Když vypnu ASW jede to i na 60ti fps, při pohledu nahoru na nebe 80-90, při pohledu na zem 45-50. dle scenérie.
ASW je spec. režim, brýle potřebují min. 90 fps pro hladký obraz. Pokud to komp nestíhá tak dostáváš 45fps, s tím že chybějící snímky dopočítává softwarově, aby pohyb byl plynulý. Takže máš vždy jen 90 nebo 45fps natvrdo. Výhoda plynulý obraz, nevýhoda, jedeš zbytečně na 45ti když bys mohl mít i víc. A při pohledu na cíl přes vrtuli někdy vidíš blikající letadlo, divný grafický efekt který je způsoben tím ASW, výrobce to ví, je to chyba naprogramování.
Bez ASW, máš aktuální fps, nic se nedopočítává, v náročnějších scénách můžeš zaznamenat sekaný obraz (zatím jsem si nevšiml, v čem by se to lišilo) a efekt letadla před vrtulí zde mizí.
Zatím v procesu testování, někdy to mám zapnuto, někdy ne. (Vypnout ASW: pravý Ctrl + 1 na numpad) Ctrl +2 je zapnuto ASW
Nepoužívám ani Oculus tray tool, ani neměním hodnotu supersamplingu. (Což je parametr který zásadně určuje kvalitu zobrazení a vyhlazení obrazu ve hře. ) až budu mít čas a chuť ještě budu testovat, možná zlepšním čitelnost kontaktů, ale určitě snížím fps.
Grafika co mám bohatě postačuje, ještě aby ne.
Procesor bych spíše doporučil intel, protože BOS více vyžaduje výkon na jednom jádru. Kdežto nové amd využívají spíše multijader a vláken mezi nimi,..Takže buď intel, anebo ryzen 7 a novější.
dodatek: při současném nastavení je obraz pěkný, stíny hladké reálné, zem a terén čitelný, i do dálky, hrany vyhlazené na přijatelnou úroveň, zkrátka vypadá to hezky a až na tu čitelnost kontaktů nepotřebuji vyšší kvalitu obrazu.
Autor
RE: Proč si (ne)pořídit brýle na Virtuální Realitu
Defacto říkal ,že mu hrozně žere fps zapnutý informace co se ti zobrazujou po stranách .Že když to vypne tak jede 90 fps a jak to zapne tak to letí dolu .Zkoušel jsi to ? myslím ,že je to namapovaný na i .
Mám i5 6550 a fx470 4gb ,16gb ram . takže by to asi chtělo drobnej up ..
Asi si radši koupím pořádnej joy a ještě počkám . https://www.alza.cz/gaming/acer-starvr-d4439534.htm
Co bude potřebovat za HW tohle ani snad nechci vědět .
1+1=3 (Bernard Werber)
Jsou skvrny které nelze vyčistit bez porušení podstaty látky. (Nápis na lístku z čistírny oděvů) B.Hrabal
Autor
RE: Proč si (ne)pořídit brýle na Virtuální Realitu
Ano, HUD menu (H) žere velkou část výkonu ve VR. Když to vypnu, skutečně fps vyletí nahoru. ze 45ti i na těch 90.
Při náročnějších scénách vypínám. Bohužel pak nejdou vidět zprávy co píše server i piloti. Ale Výkon je holt výkon.
Vypínám jenom HUD. - ikony (I) ten výkon nežerou.
Autor
RE: Proč si (ne)pořídit brýle na Virtuální Realitu
hehe, včera jsem při přehrávání tracku si to pustil na monitor a byl jsem fascinován kvalitou a čistotou, vyhlazeností a dokonalostí obrazu.
Nu což VR není o čistotě obrazu, ale o prostorovém dojmu. A o vtažení do reality.
Zatím. Půjde to samozřejmě dopředu. Dříve taky byly malé a kulaté obrazovky monitorů s rozlišením 640x480 a dnešní 4k už jsou použitelné. Těším se na stejný pokrok ve VR..
606_Druindin 20.11.2018 10:24 čus borci, Cass to tu asi moc nečte, jak ho uvidím na TSku tak mu řeknu, že tu má nějaky veterány.
Nebo se za nim stavte na TSku SVK (www.vwings.net)
Kubrt 20.11.2018 07:56 Zdar, Cassi, co přesně za BoX je třeba pro lítání v dnešní době? Stačí Stalingrad? Možná bych oprášil joy a pedály...Díky...
Razo 20.11.2018 00:01 Jsem to o Davidovi nejdřív vůbec nepobral. Ach jó. 39,život je sviňa.
Razo 19.11.2018 23:51 Teda to koukám, že stránky fungují. Udělali jste mi radost. Je hezké si zavzpomínat.
Kubrt 18.11.2018 17:55 Zdar všem po více než 10-ti letech. Vidím, že naděje na obnovení letky žije? ex 3BAP_Kubrt