3.IAP Stalinovi Sokoli
Domů Diskusní Fórum Foto Galerie Články Odkazy Hledání25.11.2024 09:03
Hangár
O nás
Pravidla letky
Přidej se


Řády a medaile
Hodnosti

Kalendář akcí
Kdo je zde
Anonym Online: 2
Žádný uživatel Online

Registrovaných uživatelů: 260
Neaktivní: 2
Nejnovější: Mira
Téma
Nejnovější téma
Kultura
Klub přátel páte...
eto znaes??!!
Crusader Kings 2
Reporty - ztracené ...
Nejčtenější téma
Klub přátel pá... [1912]
Liw [445]
BAP nebo ŠAP? [430]
Historická fota [368]
Modýlky [309]
Zobrazit vlákno
3.IAP Stalinovi Sokoli | Informační zdroje - Verejné | Internet o Letectví
Strana18 z 19 << < 15 16 17 18 19 >
Autor RE: Historická fota
Cassius Chaerea
Letec



Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05
Posted on 06.08.2008 19:51
Máš jedno málé plus Rohlos. Je to I-17.



Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.
312-902-996
Autor RE: Historická fota
Plooskie
Letec



Příspěvky: 2675
Místo: Zlín
Joined: 17.11.05
Posted on 06.08.2008 20:32
A teď něco pro BAPáky ... je tady ještě vůbec někdo takový ?
Malá nápověda - 1938 a bylo by to spíš pro ShAP ... dá to někdo ?




345-310-828
Autor RE: Historická fota
Cassius Chaerea
Letec



Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05
Posted on 06.08.2008 22:18
Yak-4 ani Tu-2 to nejsou, takže snad Petljakov Pe-1?



Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.
312-902-996
Autor RE: Historická fota
Bugs
Velitel



Příspěvky: 5607
Místo: Poprad
Joined: 06.02.06
Posted on 07.08.2008 08:09
Polikarpov VIT-2
http://www.airwar.ru/enc/aww2/vit2.html
http://ram-home.com/ram-old/vit-2.html

A čo teraz? Vyhral som niečo?


343-964-290
Autor RE: Historická fota
Bugs
Velitel



Příspěvky: 5607
Místo: Poprad
Joined: 06.02.06
Posted on 07.08.2008 08:19
A čo tak toto

a z inej strany


Rok 1943
Tiež určený najmä pre ŠAP
Nástupca počiatočných slabších začiatkov konštruktéra, ktorý sa neskôr stal jedným z dvorných konštruktérov CCCP

A to už som povedal veľa.




Upraveno: Bugs on 07.08.2008 08:25
343-964-290
Autor RE: Historická fota
Cassius Chaerea
Letec



Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05
Posted on 07.08.2008 08:26
Tož tohle bylo lehké Suchoj vosm, (hlavně proto že sem jej porovnával s tou Plooskího stodesítkou).

Všimněte si že všechny velké sovětské letecké kanceláře začali koncem třicátých let, dělat vlastní projekty alá Bf-110.



Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.

Upraveno: Cassius Chaerea on 07.08.2008 08:30
312-902-996
Autor RE: Historická fota
Bugs
Velitel



Příspěvky: 5607
Místo: Poprad
Joined: 06.02.06
Posted on 07.08.2008 09:04
Impozantné parametre:
Dosalhoval rýchlosť:
pri zemi - 485/km/h
vo výške 2500m - 552km/h
dolet - 1500km, operačný 600 km
dostup - 9000m

a teraz to hlavné! výzbroj:

4x 45 mm NS-45 alebo 37 mm NS-37 kanóny vo vani pod trupom s 200 nábojami
po 4 x 7,62 mm ŠKASy v každom krídle (2400 nábojov)
jeden 12,7 mm UBT v strelišti na trupe (200 nábojov)
jeden 7,62 ŠKAS pod trupom (700 nábojov)
nosnosť bežná 600kg bômb, pri preťažení až 1400kg

Kua to by bol šturm!




Upraveno: Bugs on 07.08.2008 13:14
343-964-290
Autor RE: Historická fota
Cassius Chaerea
Letec



Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05
Posted on 07.08.2008 09:10
Budu hádat, slabé pancéřování a poruchové motory.



Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.
312-902-996
Autor RE: Historická fota
Plooskie
Letec



Příspěvky: 2675
Místo: Zlín
Joined: 17.11.05
Posted on 07.08.2008 09:28
Bugs wrote:
Polikarpov VIT-2
http://www.airwar.ru/enc/aww2/vit2.html
http://ram-home.com/ram-old/vit-2.html

A čo teraz? Vyhral som niečo?


... hezky Bugsi
Vyzradil jsi ovšem hlavní zdroje, takže teďka už poznají všichni všechno ...

Jinak to tvoje SUčko je fakt dobrý ! ... i když bych to na první pohled typnul na Tupoleva. Ale 4 x 45 mm kanóny to by bylo panečku masíško ... ... To by se germáni v těch plechovkách poveselili ...


345-310-828
Autor RE: Historická fota
Cassius Chaerea
Letec



Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05
Posted on 07.08.2008 09:31

... hezky Bugsi
Vyzradil jsi ovšem hlavní zdroje, takže teďka už poznají všichni všechno ...

Jinak to tvoje SUčko je fakt dobrý ! ... i když bych to na první pohled typnul na Tupoleva. Ale 4 x 45 mm kanóny to by bylo panečku masíško ... ... To by se germáni v těch plechovkách poveselili ...
No a bylo to nějak frontově zkoušené, nebo aspoň cvičně? Bo myslím že po sekundové dávce by se ten suchoj zastavil ve vzduchu.



Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.
312-902-996
Autor RE: Historická fota
Bugs
Velitel



Příspěvky: 5607
Místo: Poprad
Joined: 06.02.06
Posted on 07.08.2008 13:12
Plooskie, tie linky máme už pekne dlho v časti Odkazy\Informačné linky

ale nakoľko asi väčšina ani netuší, čo všetko na našich stránkach je možné zistiť a získať (napr aj celý SM), je najskôr pravda, že pre väčšinu sú tieto stránky novinka. Ale o zdroj by som sa nebál, je v ruštine.

http://www.airwar.ru/enc/aww2/su8.html

Takže ohľadne Su-8, bol projektovaný s dvomi typmi motorov:
AŠ-71F(M-71F) a AM-42
Pilot sedel v opancierovanej vani o hrúbka 10mm, zozadu a spredu bol chránená pancierom o hrúbke 15mm, mal pancierované sklo. Taktiež strelec mal svoje pracovisko pancierované - vaňa a tiež sedacia časť 10mm a 15mm

DDBŠ 2M-71F(Su-8) bol začiatkom dec.1943 skúšané na letisku Tušimo - základné skúšky - pojazdy a krátke vzlety.

Ešte som pozabudol, že mohol niesť 6 rakiet RS-82, alebo ROFS-132

Avšak vývoj sa predlžoval - najmä M-71F -; v roku 1944 vedenie strany, VVS a NKAP sa rozhodlo, že vojnu je možné vyhrať aj bez tak drahej a zložitej mašiny ako je Su-8 aj keď jednoznačne efektívnejšej ako jednomotorový šturmovik. Napr sa počítalo, že jeden pluk Su8 by bol zrovnateľne efektívny ako 2-3 pluky jednomotorových šturmov. Avšak sa pustila výroba Il10 na úkor iných perspektívnych riešení ako už mnoho krát vo VVS.

Projekt bol ešte prepracovaný na motory AM-42 takmer bez zmeny oproti prorotypou, ktoré boli úspešne používané v IL-10, čo malo za následok zvýšenie letovej hmotnosti (9168kg na 9728 kg) avšak aj tu bola daná priorita IL10




Upraveno: Bugs on 07.08.2008 13:26
343-964-290
Autor RE: Historická fota
Cassius Chaerea
Letec



Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05
Posted on 07.08.2008 13:16
No jo na to sem zapoměl, že nákladná letadla nemají ve VVS co dělat.




Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.
312-902-996
Autor RE: Historická fota
Dryjo
Registrovaný uživatel



Příspěvky: 506
Joined: 25.06.07
Posted on 07.08.2008 15:24
jak do postu vkladate vobrazky?




Čelní střet a taran jsou nejvetsi zbraň ruských pilotů.
A.I.Pokryškin

Většina lidí ví, že Descartes řekl: "Myslím, proto jsem." Co ale většina lidí neví, je to, že výrok pokračuje: "se vždy bál Chucka Norrise."
Autor RE: Historická fota
Cassius Chaerea
Letec



Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05
Posted on 07.08.2008 15:38
[img]obrázek[/img]



Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.
312-902-996
Autor RE: Historická fota
Dryjo
Registrovaný uživatel



Příspěvky: 506
Joined: 25.06.07
Posted on 08.08.2008 10:39
njn voe, to vim taky, ale ten obrazek, jak tam dostanu..




Čelní střet a taran jsou nejvetsi zbraň ruských pilotů.
A.I.Pokryškin

Většina lidí ví, že Descartes řekl: "Myslím, proto jsem." Co ale většina lidí neví, je to, že výrok pokračuje: "se vždy bál Chucka Norrise."
Autor RE: Historická fota
Cassius Chaerea
Letec



Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05
Posted on 08.08.2008 10:51
no adresu na ten obrázek.

to je ten obrázek=
http://zumag.ku.sk/images/061121115504_372.jpg

[img]obrázek[/img]

a výsledek:


Při té příležitosti:

Novinář: Nemohl by ste nám na závěr pořadu říct nějakou veselou místní historku?
Bača: Tož mohl. Před dvěma léty se nám tu ztratila koza, dva dny sme ji s kamarády hledali, no a když sme ji našli měli sme takovou radost že sme ju ojebaly.
Novinář: Ech..., to přece nemůžem dát do výsílání, jinou nemáte?
Bača: Ale hej mám, loni se nám tu ztratila ovce, tři dny sme ji s kamarády hledali, no a to víte byly sme radostí bez sebe když sme ji našli, tak sme ju řádně ojebaly.
Novinář:Hmm... a nějakou jinou aspoň smutnou historku, nemáte?
Bača: Pravda že mám i smutnou, letos sem se ztratil já...



Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.

Upraveno: Cassius Chaerea on 08.08.2008 10:51
312-902-996
Autor RE: Historická fota
Jacques
Registrovaný uživatel



Příspěvky: 632
Místo: Veľké Revištia (SK)
Joined: 29.12.06
Posted on 08.08.2008 11:39
Dryjo
http://3iap.org/forum/forum/viewthread.php?forum_id=10&thread_id=258




Nikdy nehovor, že sa niečo nedá urobiť, pretože sa nájde taký blbec, ktorý nevie že sa to nedá, a aj tak to urobí...
351642762
Autor RE: Historická fota
Dryjo
Registrovaný uživatel



Příspěvky: 506
Joined: 25.06.07
Posted on 08.08.2008 12:23
vela dakujem




Čelní střet a taran jsou nejvetsi zbraň ruských pilotů.
A.I.Pokryškin

Většina lidí ví, že Descartes řekl: "Myslím, proto jsem." Co ale většina lidí neví, je to, že výrok pokračuje: "se vždy bál Chucka Norrise."
Autor RE: Historická fota
Bugs
Velitel



Příspěvky: 5607
Místo: Poprad
Joined: 06.02.06
Posted on 08.08.2008 14:02
Nie "veľa ďakujem", ale "veľmi pekne ďakujem, pán velkomožný" ty lingvistický analfabet.


343-964-290
Autor RE: Historická fota
Cassius Chaerea
Letec



Příspěvky: 5008
Místo: Praha
Joined: 30.10.05
Posted on 19.09.2008 08:33
Fricek v "kořistním".


"Kurva nelez mi po tom stroji."


Stíhač zapálil tbéčko, ale posádka to následně uhasila 1942


Startování


generálka u tbéčka 1942


Oprava po ostřelování 1942


Prohlídka motoru 1941



http://ef.1939-1945.net/002_tb3_02.shtml
Z této stránky se můžete dočíst že třeba u Chalkin-Golu bylo 23 TB-3 a že třeba TB-3 SPB bylo šest kusů, které uskutečnili jeden nálet na palivové nádrže v Konstanci (Rumunsko), pak na přístav v Konstanci, kde byly čtyři sestřelené, dále dva nálety na most před Dunaj a dva nálety jedné dvojice na pontonový most před Dněpr u Kachovki. Poslední akce SPB prý byla až na podzim 1942. Také píšou že Tb-3 měli cílovou výšku letu 1500-2000m a že už za finské vojny létali hlavně v noci. Během vojny s finem, sestřelil fin dvě TBéčka, z toho jedno přístálo na jezeře, kde jeho posádka svedla boj pozemní boj s finama, kteří následně vzali do zajetí jen dva raněné členy.



Jenom se nesmíte bát, říkat klidně nahlas, co se vám u nás líbí.
312-902-996
Strana18 z 19 << < 15 16 17 18 19 >

Přihlášení
Uživatel

Heslo



Registrace
Klikni zde pro registraci.

Zapomenuté heslo?
Požádejte o nové zde..
Poznámky
K odeslání musíte být přihlášen!

Wolf
14.12.2018 19:43
Kubrte a Razo servus...

Cassius Chaerea
20.11.2018 17:03
Stavte se večer někdy na TS SVK.

Cassius Chaerea
20.11.2018 17:02
Ahoj Kubrta a ahoj Razo. http://3iap.4fan.cz/print
.php?type=N&item_id=152


606_Druindin
20.11.2018 10:24
čus borci, Cass to tu asi moc nečte, jak ho uvidím na TSku tak mu řeknu, že tu má nějaky veterány. Nebo se za nim stavte na TSku SVK (www.vwings.net)

Kubrt
20.11.2018 07:56
Zdar, Cassi, co přesně za BoX je třeba pro lítání v dnešní době? Stačí Stalingrad? Možná bych oprášil joy a pedály...Díky...

Razo
20.11.2018 00:01
Jsem to o Davidovi nejdřív vůbec nepobral. Ach jó. 39,život je sviňa.

Razo
19.11.2018 23:51
Teda to koukám, že stránky fungují. Udělali jste mi radost. Je hezké si zavzpomínat.

Kubrt
18.11.2018 17:55
Zdar všem po více než 10-ti letech. Vidím, že naděje na obnovení letky žije? ex 3BAP_Kubrt

Wolf
07.10.2018 17:03
Upřímnou soustrast.

Dryjo
06.10.2018 22:56
Upřímnou soustrast

Archiv poznámek
Překlad: Plooskie
Copyright © 2005